اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 9 مشهد:

ظرفیت پارک خورشید در خدمت صنعت گردشگری قرار می‎گیرد

شهردار منطقه 9 مشهد گفت: در برنامه‎هایی که برای پارک خورشید در نظر گرفته شده است، تمام تلاش بر این است که از ظرفیت‏های این مکان در راستای بهبود گردشگری در مشهد استفاده کرد.

ظرفیت پارک خورشید در خدمت صنعت گردشگری قرار می‎گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین طاهری‌پور ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: این پارک با مساحتی معادل 400 هکتار می‌تواند بستر مناسبی را برای مجموعه‌های تفریحی و توریستی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این پارک می‎تواند مجموعه‎های تفریحی مختلفی مانند شهربازی، باغ‌وحش و پرندگان، رستوران و تله کابین را در خود جای دهد، تصریح کرد: شهرداری از همکاری تمام سرمایه‎گذاران در این زمینه استقبال می‎کند و با این افراد همکاری‎های لازم را به عمل می‎آورد.

شهردار منطقه 9 مشهد خاطرنشان کرد: این مجموعه در طرح‎هایی که برای آن در نظر گرفته شده است به شکل فعلی باقی نمی‎ماند و استفاده از ظرفیت بسیار عالی این پارک که محدودیت‎های پارک‎های جنگلی وکیل‌آباد و مجموعه باغ وحش را ندارد در دستور کار است.

طاهری‎پور با اشاره به پروژه کمربندی 75 متری جنوبی بیان کرد: این پروژه عظیم که 11.5 کیلومتر طول و 75 متر عرض دارد دارای دو مزیت اساسی است که نخستین مزیت آن بهبود دسترسی‎های پارک خورشید برای استقبال بیشتر مردم از این بوستان و دومین مزیت آن برداشتن بار ترافیکی ییلاقات شهر مشهد مانند طرقبه و شاندیز از پل پرتویی است.

شهردار منطقه 9 مشهد افزود: به عبارت دیگر مسیر دیگری به جز پل پرتویی برای دسترسی به ییلاقات مشهد به وجود می‎آید که از بار ترافیکی این پل می‎کاهد.

طاهری‎پور با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 60 هکتار از کوهستان پارک خورشید به بهره‎برداری رسیده است، تاکید کرد: این میزان از مساحت واقعی پارک خورشید میزبان بیش از 200 هزار نفر در روز طبیعت بوده است که در صورت بهره‎برداری کامل، این میزان افزایش چند برابری دارد.

وی در ارتباط با معضل سالک در منطقه 9 شهرداری مشهد، یادآور شد: در چند ماه اخیر به دلیل سرد بودن هوا، مشکل سالک چندان به چشم نخورده است، ولی با توجه به تجربیات سال‌های گذشته در این زمینه تعاملاتی با خانه بهداشت انجام شده است.

وی افزود: با همکاری تمام ارگان‌های مرتبط، باید در راستای ریشه‌کن کردن سالک اقدام کرد و امید می‌رود اقدامات در نظر گرفته شده برای مبارزه با آن مفید باشند.

انتهای پیام/70010/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول