اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس گردشگری بین‌المللی اداره کل گردشگری مازندران:

توسعه گردشگری مازندران به برنامه جامع نیاز دارد

کارشناس حوزه گردشگری بین‌المللی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: برنامه جامع و مدونی برای توسعه گردشگری مازندران وجود ندارد.

توسعه گردشگری مازندران به برنامه جامع نیاز دارد

حسن قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با انتقاد از عدم توسعه‌یافتگی مازندارن در زمینه گردشگری و گردشگرپذیری اظهار داشت: مازندران از ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری برخوردار است، ولی به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب در این بخش از دیگر استان‌های کشور عقب مانده است.

وی تصریح کرد: قابلیت‌های گردشگری مازندران به طور بالقوه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و دلیل آن نداشتن برنامه جامع و مدون برای توسعه گردشگری در سطح استان مازندران است.

این فعال گردشگری با اعلام اینکه توسعه گردشگری مازندران باید در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: بسیار از قابلیت‌های گردشگری مازندران در جهان بی‌نظیر است و قابلیت‌های گردشگری مازندران ساخته دست بشر نیست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده حوزه گردشگری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: بسیاری از امکان تفریحی که در کشورهای حوزه خلیج فارس ساخته شد، ساخته دست بشر و فاقد ایجاد آرامش برای گردشگران است و این در حالی است که گردشگران با حضور در اماکن تفریحی مازندران احساس نشاط می‌کنند.

این کارشناس حوزه گردشگری با اشاره به وجود چندین چشمه و آبشار طبیعی در مازندران به قابلیت‌های گردشگری چشمه سورت ساری اشاره کرد و گفت: چشمه آب‌معدنی سورت با توجه به قابلیت‌های بسیار بالایی گردشگری مورد توجه برنامه‌ریزان  قرار نمی‌گیرد.

قاسمی با اعلام اینکه چشمه آب‌معدنی سورت باید با نگاه بین‌المللی مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: گردشگران چشمه آب‌معدنی سورت اصلا مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

کارشناس گردشگری در ادامه با اعلام اینکه برای توسعه گردشگری فقط اختصاص و تامین اعتبار کافی نیست، تاکید کرد: اختصاص اعتبار در کنار تدوین برنامه مناسب کارساز است.

وی تاکید کرد: برای ترویج گردشگری در برخی امکان نیاز به تدبیر داریم.

قاسمی با اشاره به راه‌اندازی تور ساری گردی توسط مسئولان ساروی در ایام نوروز خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی تور استان گردی، شهر گردی و نیز کشور گردی زمینه توسعه فعالیت گردشگری را باید فراهم کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه ساری مرکز استان مازندران داری پیشینه تاریخی بسیار گران‌بها است، گفت: با ایجاد تورهای ساری گردی امکان معرفی قابلیت‌های ساری برای همه فراهم می‌شود که در این زمینه باید با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

این مسئول با اعلام اینکه برخی اماکن تفریحی مازندران با داشتن قابلیت‌های خدادادی از کوچک‌ترین امکانات اولیه محروم هستند، گفت: تا در مورد نبود امکانات گردشگر حرف به میان می‌آید مسئولان نبود اعتبار را مطرح می‌کنند و این در حالی است که با کمی تغییرات و ایجاد امکانات اولیه در اماکن تفریحی مازندران مکان مورد نظر خود ایجاد درآمد می‌کند.

کارشناس گردشگری بین‌المللی در ادامه با اعلام اینکه در شهرهای مازندران باید زمینه جذب گردشگران بین‌المللی فراهم شود، گفت: بسیاری از گردشگران حوزه خلیج فارس از قابلیت‌های گردشگری استان مازندران با خبر نیستند و اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه نشده است.

قاسمی در پایان تاکید کرد: قابلیت‌های گردشگری مرکز استان مازندران کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفت، برای توسعه آن نیاز به تدوین برنامه مناسب است.

انتهای پیام/86004/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول