اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد

استان بوشهر جلوه زیبایی از صنعت، اشتغال و گردشگری

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان بوشهر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که تمام مجموعه‌های یک کشور را در خود جای داده و به عنوان جلوه زیبایی از صنعت، اشتغال و گردشگری است.

استان بوشهر جلوه زیبایی از صنعت، اشتغال و گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن شبان پور در آیین معرفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه مردم خونگرم، متدین و ولایی این استان زیبایی استان بوشهر را چند برابر کرده‌اند، گفت: استان بوشهر مایه افتخار کشور بوده و در طول تاریخ نشان داده است که وجود وحدت و همدلی در استان موجب بسیاری از موفقیت‌ها در این استان ساحلی شده است.

وی با بیان اینکه منطقه عسلویه به عنوان قطب صنعتی خاورمیانه و اشتغال کشور یکی از نقاط مهم گردشگری صنعتی است، بیان کرد: علاوه بر این وجود آثار باستانی قابل توجه و دیدنی و صنایع دستی زیبا، استان بوشهر را به قطب مهم گردشگری تبدیل کرده است که با ایجاد زیرساخت‌های مهم گردشگری بدون شک شاهد رونق این صنعت در استان بوشهر خواهیم بود.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه با حداقل سرمایه‌گذاری می‌توان اشتغال قابل توجهی ایجاد کرد، تصریح کرد: برای اشتغال 500 نفر در یک واحد پتروشیمی نیاز به بیش از 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری است، در حالیکه با ده میلیون تومان سرمایه‌گذاری اشتغال چند نفر در صنایع دستی فراهم می‌شود و این نشان دهنده جایگاه این صنعت در رونق اقتصادی و معیشت خانواده‌هاست.

شبان پور از مجلس شورای اسلامی، هیات دولت و بانک‌ها خواست در جهت اختصاص تسهیلات در بخش صنایع دستی بیشتر توجه کنند.

وی با بیان اینکه این سازمان مسائل سیاسی دنبال نمی‌کند و دنبال سیاست زدگی نیست، افزود: برپایی جشن تجلیل از خادمان تسهیلات سفرهای نوروزی که موجب حضور بیش از 100 هزار نفر در مراسم و شور و نشاط آنان شد، مورد بی‌مهری برخی از جمله رسانه ملی قرار گرفت، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت ایجاد شور و نشاط مردم تاکیدات فراوانی داشته‌اند و برگزاری اینگونه برنامه‌ها جزو ماموریت‌های سازمان میراث فرهنگی است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: خادمان گردشگری در کشور با فراهم کردن امکانات گردشگری موجب شدند در ایام تعطیلات بیش از 85 میلیون نفر به مسافرت رفته و رضایت داشته باشند.

در این آیین ضمن قدردانی از خدمات الیاس کیامرزی، غلامحسین زارعی به عنوان قائم مقام سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول