اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

گردشگری طبیعی تا حد لازم رشد نکرده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید تمام ظرفیت‏های محیط زیست طبیعی استان سمنان وارد حوزه گردشگری شود؛ چرا که گردشگری طبیعی تا حد لازم در این استان رشد نکرده است.

گردشگری طبیعی تا حد لازم رشد نکرده است

محمدجواد محمدی‏زاده در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شاهرود اظهار داشت: محیط زیست استان سمنان دارای ظرفیت‏های قوی در حوزه‏های مختلف زیست محیطی از جمله در بخش محیط زیست طبیعی و گونه‏های جانوری و گیاهی است.

وی تصریح کرد: تنوع اقلیمی استان سمنان، برخورداری مردم از سطح دانش بالا، امنیت بسیار عالی، دور بودن از کشمکش‏های تاریخی با وجود تنوع قومی ساکنان استان، وجود مراکز آموزش عالی فراتر از متوسط کشوری، وجود تعامل خوب بین دستگاه‏های اداری استان سمنان و . . . علیرغم محدودیت‏های موجود در زمینه آب و شکنندگی خاک استان سمنان، زمینه را برای استقرار صنایع بسیاری در استان سمنان فراهم کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: عملکرد استان سمنان در خصوص حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی در استان سمنان با تلاش مدیرکل و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و سایر مدیران دستگاه‏های اجرایی از جمله استاندار سمنان بسیار مطلوب بوده و قابل تقدیر است.

محمدی‏زاده افزود: اما موضوع مهم و قابل توجه در این بین، بهره‏برداری صحیح و پایدار از محیط زیست به خصوص در حوزه گردشگری طبیعی است که تا حد لازم رشد نکرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لازم است تا تمام ظرفیت‏های محیط زیست طبیعی استان سمنان وارد حوزه گردشگری شود.

محمدی‏زاده بیان داشت: در حال حاضر، طرح آمایش سرزمین بر اساس توان خودپالایی محیطی انجام می‏گیرد و مولفه‏های حیات مبنای آمایش سرزمین است.

وی اضافه کرد: در این خصوص، نقش آموزش زیست محیطی بسیار مهم بوده؛ به گونه‏ای که اگر اقناع افکار عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست فراگیر شود، مردم خودشان متولی حفظ محیط زیست به بهترین شکل خواهند شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر، نشانه‏هایی از اقناع افکار عمومی در خصوص اهمیت محیط زیست در جامعه خودش را نشان داده؛ به گونه‏ای که موضوع محیط زیست یکی از موضوعات اولویت‏دار همه آحاد جامعه شده است.

محمدی‏زاده بیان داشت: حتی واحدهای صنعتی و تولیدی نیز به شکل خودجوش در این زمینه هزینه‏های زیادی را متحمل می‏شوند و به عنوان مثال، می‏توان به هزینه 15 میلیارد ریالی یکی از واحدهای صنعتی استان سمنان برای نصب سامانه آنلاین پایش آلودگی‏های زیست محیطی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر تعامل خوب موجود بین افراد و دستگاه‏های اداری برای حفاظت از محیط زیست و اقناع و اشباع تفکر حفاظت از محیط زیست بین اقشار مختلف مردم، یکی دیگر از مولفه‏های حرکت به سوی موفقیت در حفاظت از محیط زیست، استفاده از فناوری‏های نوین از جمله سامانه پایش لحظه‏ای آلودگی‏های زیست محیطی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: در این زمینه، استان سمنان جلوتر از برنامه پنجم توسعه حرکت کرده؛ به گونه‏ای که در دو سال ابتدای این برنامه به اهداف خود دست یافته است و این امر جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/2249/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول