اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

ساماندهی روستای گردشگری خماط در حریم چغازنبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: ساماندهی روستای هدف گردشگری خماط در حریم چغازنبیل در سه فاز اجرایی می‌شود.

ساماندهی روستای گردشگری خماط در حریم چغازنبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی، اجتماعی اداره میراث فرهنگی استان خوزستان، پرویز پورفرخی اظهار کرد: به دنبال سفر چهارم هیئت دولت به استان خوزستان همزمان 14 کمپ موقت و ثابت و فاز نخست ساماندهی روستای گردشگری خماط به دست آقای ندایی، مشاور عالی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

وی در خصوص پروژه ساماندهی روستای خماط خاطرنشان کرد: این روستا در کنار رودخانه دز و در جوار چغازنبیل دالان گردشگری منطقه را پوشش خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اضافه کرد: مردم روستا با همکاری بسیار خوب خود یار دولت و میراث فرهنگی در خصوص محقق شدن این پروژه بودند.

وی همچنین عنوان کرد: این طرح در اقتصاد مردم روستا بسیار موثر بوده به طوری که در ایام نوروز امسال روستاییان توانستند محصولات و تولیدات خود را به گردشگران عرضه کنند.

پورفرخی احداث سرویس بهداشتی، ایجاد نمای منظری روستا با نمای آجر و متناسب با مصالح بومی، کاشت گیاهان بومی منطقه از جمله نخل، کنار و نارنج و اجرای پیاده‌رو را از جمله اقدامات انجام شده در فاز نخست این پروژه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی روستای هدف گردشگری خماط در سه فاز اجرا خواهد شد گفت: راه اندازی اسکله تفریحی در کرانه‌های رودخانه دز در فاز بعدی این طرح انجام می‌شود و فازهای بعدی تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در پایان با اشاره به اینکه امکان احداث سازه در چغازنبیل وجود ندارد گسترش این طرح را در خدمات رسانی به گردشگران در کنار چغازنبیل بسیار حائز اهمیت دانست.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول