اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی:

آذربایجان‌شرقی نقش تعیین کننده‌ای در عرصه گردشگری بین‌المللی منطقه دارد

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آذربایجان‌شرقی نقش تعیین‌کننده‌ای در عرصه گردشگری بین‌المللی منطقه دارد.

آذربایجان‌شرقی نقش تعیین کننده‌ای در عرصه گردشگری بین‌المللی منطقه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن شبان‌پور صبح امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: با توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته طی سال‌های اخیر، آذربایجان‌شرقی نه تنها در منطقه و کشور بلکه در سطح جهانی نیز نقش مهمی را به دوش گرفته است.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان در رابطه با آخرین وضعیت آذربایجان‌شرقی در صنعت گردشگری و بهبود آمارهای این حوزه افزود: تعامل بسیار خوب این اداره کل با دیگر نهادها، آذربایجان‌شرقی را در جایگاه شایسته و ممتازی قرار داده است.

شبان‌پور افزایش قابل توجه گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی را حاصل عملکرد خوب این اداره کل طی چند سال اخیر دانست و گفت : ظرفیت‌های بالای آذربایجان شرقی در حوزه درمان، این استان را به قطب قدرتمند گردشگری سلامت تبدیل کرده است.

وی با اشاره به بازدید هایی که از موزه‌های عصر آهن، آذربایجان و مسجد کبود تبریز داشت، آذربایجان‌شرقی را استانی توانمند در صنعت موزه‌داری کشور توصیف کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پیشرفت قابل توجه بنای موزه فرش به عنوان یکی از پروژه‌های مهر ماندگار این استان اظهار امیدواری کرد: این موزه می‌تواند پیشینه و جایگاه فرش تبریز و آذربایجان شرقی را بیش از پیش به همگان بشناساند.

شبان‌پور موزه آذربایجان را نیز در بالاترین سطح ملی خواند و خاطرنشان کرد :‌ آذربایجان شرقی در مقایسه با دیگر استان‌ها که سابقه و تجربه دیرینه‌تری در صنعت گردشگری دارند توانسته جایگاه واقعی خود را یافته و طی مدت کوتاهی این فاصله و  خلاء را به خوبی پر کند.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول