اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان:

اصلی‌ترین برنامه‌ عمرانی اصفهان اجرای طرح‌ توسعه روستاهای گردشگری است

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: طرح توسعه روستاهای هدف گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های بخش عمرانی استانداری در سال 92 است.

اصلی‌ترین برنامه‌ عمرانی اصفهان اجرای طرح‌ توسعه روستاهای گردشگری است

مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تشریح برنامه‌های بخش روستایی حوزه معاونت امور عمرانی اظهار کرد: در سال جاری به دنبال تحقق برنامه‌های اساسی و زیربنایی در قضیه توسعه روستایی هستیم.

وی افزود: تحول در بخش روستایی به معنای پویایی و تحول در استان و اقتصاد منطقه است و این مهم را در سیاست‌گذاری‌ها و در حوزه معاونت امور عمرانی لحاظ کرده‌ایم.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اولویت‌های برنامه توسعه روستایی معاونت امور عمرانی در سال جاری تصریح کرد: تعیین سهم روستا و مناطق محروم از اعتبارات عمرانی، تسهیلات بانکی و کمک‌های فنی، اعتباری استان متناسب با نیازها و اولویت‌ها و رعایت سهم مربوط در سال 92 از جمله این برنامه‌ها است.

وی همچنین توجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت راه روستایی و آب آشامیدنی و بسیج امکانات و منابع جهت تکمیل شبکه خانه بهداشت روستایی به منظور برگزاری جشن پایان محرومیت خانه بهداشت در شش ماهه نخست سال 92 را از دیگر اولویت‌های اساسی حوزه مربوط خود دانست.

جمالی نژاد گفت: تدوین ساز و کار مناسب برای افزایش پوشش بیمه اجتماعی روستانشینیان و عشایر و تأمین تسهیلات مورد نیاز جهت توسعه ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در روستاها و همچنین توسعه امور فرهنگی در روستاها از طریق تمرکز منابع و هماهنگی بین بخشی از دیگر اولویت‌های سال 92 در حوزه معاونت عمرانی است.

وی در ادامه حمایت از اجرای طرح توسعه روستاهای هدف گردشگری را به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های حوزه معاونت امور عمرانی دانست و افزود: در نوروز امسال با برپایی هفت کمپ گردشگری نخستین قدم‌های  گردشگری برای روستاها را برداشتیم.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان از توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته در جهت اشتغال خبر داد و گفت: از هر تلاشی برای تحقق اولویت‌ها فروگذار نمی‌کنیم و اجرای این برنامه‌ها را نیز از طریق حوزه معاونت و دفتر امور روستایی و شوراها رصد می‌کنیم.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول