اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته معلم صورت می‌گیرد

بازدید رایگان جامعه فرهنگی همدان از اماکن تاریخی و گردشگری

فرماندار همدان گفت: تمام کتابخانه‌های شهرستان همدان از فرهنگیان در هفته معلم ثبت‌نام رایگان به عمل می‌آورند و بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی زیرنظر میراث فرهنگی نیز برای فرهنگیان رایگان است.

بازدید رایگان جامعه فرهنگی همدان از اماکن تاریخی و گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار داشت: با توجه به پایان یافتن کلاس ششم ابتدایی و آغاز اول متوسطه باید برنامه‌ریزی خوب و منسجمی صورت بگیرد و راهکار‌های مختلفی ارائه داده شود.

وی ادامه داد: تعداد کلاس‌ها و دانش‌آموزان باید با معلمان موردنیاز مشخص شده و هماهنگی لازم از قبل صورت بگیرد.

فرماندار همدان با اشاره به شعار سال و چگونگی تحقق آن توسط دانش‌آموزان و معلمان خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ‌سازی در مدارس ما صورت بگیرد، به نحوی که دانش‌آموز و معلم خود را نسبت به برنامه‌های جامعه مسئول بدانند.

وی تصریح کرد: این امر را می‌توان با برگزاری مسابقات و یا فراخوان مقاله و ... انجام داد تا نقش خودشان را در تحقق شعار سال نشان دهند.

* 99 درصد از وعده‌ خیرین در شهرستان همدان محقق شد

قهرمانی‌مطلق با تأکید بر اینکه سال گذشته 99 درصد از وعده‌های خیرین در شهرستان همدان محقق شده است، تصریح کرد: در سال گذشته 7.5 میلیارد تومان وعده‌ خیرین برای مدرسه‌سازی بوده که 3.8 میلیارد تومان آن در استان همدان محقق شده است.

به گفته وی از این رقم یک میلیارد و 838 میلیون تومان مربوط به شهرستان همدان بوده که 99 درصد آن تحقق یافته است.

فرماندار شهرستان همدان افزود: در سال جاری برای نخستین‌بار انجمن اولیا و مربیان در راستای تقدیر از مقام معلم اقدام به برگزاری جشن‌های خودجوش در هفته معلم کرده است.

وی در خصوص پیشنهاد تعدادی از مدیران مبنی بر ارسال بخشنامه برای مدارس به منظور ممنوعیت هدایای دانش‌آموزی برای معلمان در هفته معلم یاد‌آور شد: در این راستا باید فضا را برای دانش‌آموزان و اولیا باز بگذاریم و هیچ کاری نکنیم.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: در تقدیر از مقام معلمان رسانه‌ها نقش برجسته‌ای دارند چرا که با قلم نافذ خود می‌توانند از افرادی که در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند تقدیر کنند چه بسا که آموزش و پرورش نیز باید در این تقدیر پیشقدم شود.

وی بیان داشت: در هفته معلم تمام کتابخانه‌های شهرستان همدان از فرهنگیان ثبت‌نام رایگان می‌کنند و در این هفته بازدید از مناطق گردشگری زیرنظر میراث فرهنگی نیز برای فرهنگیان رایگان است.

فرماندار شهرستان همدان در رابطه با بحث کمبود فضای سبز مدارس نیز افزود: با توجه به اینکه مدارس ما از لحاظ فضای سبز فقیر هستند در این جلسه اداره منابع طبیعی اعلام کرد که در هر مدرسه‌ای که فضای مناسب داشته باشد، نهال بکارد.

وی در پایان در خصوص ورود عشایر به استان همدان و نحوه ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایر گفت: آموزش و پرورش و امور عشایری استان موظف هستند تا با هماهنگی نسبت به تأمین معلم و یا اعزام سرباز معلم برای دانش‌آموزان عشایر اقدام کنند.

انتهای پیام/89007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول