اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

همّ و غمّ مسئولان باید رفع مشکلات مردم باشد/ انتخابات باید دشمن‌شکن برگزار شود

امام جمعه خرم‌دره گفت: امروز باید تمام همّ و غمّ مسئولان (مجلس و دولت) رفع مشکلات معیشتی و کنترل گرانی‌ها و برگزاری یک انتخابات دشمن‌شکن باشد.

همّ و غمّ مسئولان باید رفع مشکلات مردم باشد/ انتخابات باید دشمن‌شکن برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نور‌پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز خرم‌دره در ادامه تفسیر و شرح زیارت کبیره اظهار داشت: ما در این زیارت، امامان معصوم (ع) را به عنوان «مصابیح الدّجی» چراغ‌های پر فروزان هدایت خطاب می‌کنیم، زیرا ایشان چراغ روشنگر جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه باید توجه داشت چراغ خصوصیاتی دارد، گفت: نخست اینکه چراغ می‌سوزد تا دیگران از پرتو نور او بهره‌مند شوند و ائمه (ع) سوختند، زحمت کشیدند و تلاش کردند تا بشریت هدایت، از ظلمات خارج و به نور هدایت شود.

امام جمعه خرم‌دره افزود: دوم اینکه چراغ حرکت نمی‌کند و به دنبال کسی راه نمی‌افتد، مردم باید دنبال چراغ حرکت کنند، چراکه امام همچون کعبه است و باید مردم اطراف آن طواف کنند، گر چه آنها همچون جدّ‌ بزرگوارشان طبیب دوّار هستند و کریمانه برای هدایت افراد گام برداشته ولی ما باید خدمت ائمه (ع) برویم و از آنها کسب نور کنیم.

وی در ادامه ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرای مرضیه (س) و فرزند رشیدش امام عزیز و گرامیداشت روز زن ادامه داد: بشر معمولی از درک حقیقت و عظمت حضرت زهرا (س) عاجز است.

نور‌پور با بیان اینکه حضرت زهرا (س) علت خلقت است، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) طاهره است، راضیه، مرضیه،‌ بتول، محدثه، زهرای صدّیقه و مبارکه است و ذرّیه پیامبر (ص) از اوست و هزاران هزار عالم مجاهد به ویژه امام بت‌شکن، رهبر کبیر انقلاب از حرکت وجودی آن کوثر است.

وی ضمن گرامیداشت روز معلم و کارگر و تقدیر از زحمات آنها گفت: کار و تلاش و تعلیم و تربیت در اسلام بزرگترین عبادت است و کارگر و معلم پیش خدا اجر و پاداش بزرگی دارند و باید قدر آنها را بدانیم.

امام جمعه خرم‌دره به برگزاری همایش یک روزه قرآنی اشاره کرد و گفت: انشاءالله در شب میلاد حضرت زهرای اطهر (س) این همایش بزرگ با پیام حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی و سخنرانی نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان در خرم‌دره برگزار خواهد شد.

خطیب نماز جمعه در ادامه با خطاب به مسئولین گفت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی همه باید برای تحقق شعار سال و رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی افزود: مسئولین محترم باید بدانند که امروز هر نوع حرکت تفرقه‌افکنانه و اظهار نظر تشنج‌آمیز برخلاف مصالح ملت و انقلاب موجب خوشحالی دشمنان می‌شود.

نور‌پور خاطرنشان کرد: آقایان باید بدانند این ملت با هیچ کس عقد اخوّت نبسته و هر کسی که برخلاف مصالح ملی و انقلابی و برخلاف دستورات رهبر معظم انقلاب گام بردارد ملت او را نخواهد بخشید.

وی تصریح کرد: امروز باید تمام همّ و غمّ مسئولین (مجلس و دولت) رفع مشکلات معیشتی و کنترل گرانی‌ها و برگزاری یک انتخابات دشمن‌شکن باشد.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول