اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ثبت‌نام بیش از 4 هزار نفر برای انتخابات شوراهای قزوین

4 هزار و 481 نفر برای حضور در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای استان قزوین ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، 348 نفر برای حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان البرز انتخاب می‌شوند.

ثبت‌نام بیش از 4 هزار نفر برای انتخابات شوراهای قزوین

ابوالفضل طاهرخانی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: 4 هزار و 481 نفر برای حضور در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای استان قزوین ثبت نام کرده‌اند.

وی گفت: از این تعداد یک‌هزار و 761 نفر در شهرستان قزوین، 730 نفر در شهرستان بویین زهرا، 686 نفر در شهرستان تاکستان، 519 نفر در شهرستان آوج، 437 نفر در شهرستان آبیک و 348 نفر در شهرستان البرز ثبت نام کرده‌اند.

گفتنی است 4 هزار و 303 نفر از این تعداد مرد بوده و 178 نفر مابقی زن هستند.

در خصوص تقسیم‌بندی زن و مرد در آمار ثبت نامی‌ها نیز از تعداد 4 هزار و 481 نفر کاندیدای ثبت‌نامی، 3 هزار و 660 نفر در مناطق روستایی ثبت نام کرده و 881 نفر نیز در مناطق شهری کاندیدا شده‌اند.

علی بغدادی معاون فرماندار البرز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز از ثبت‌نام 205 نفر داوطلب عضویت در چهارمین دوره شوراهای شهر در الوند خبر داد و اظهار داشت: 85 نفر در شهر الوند، 62 نفر در شهر محمدیه، 33 نفر در شهر شریفیه و 25 نفر در شهر بیدستان ثبت‌نام کرده‌اند.

طاهر مشایخ، بخشدار محمدیه نیز در این خصوص گفت: 66 نفر در این بخش داوطلب عضویت در چهارمین دوره شورای اسلامی روستا این بخش شده‌اند.

بر این اساس در بخش مرکزی الوند نیز 77 نفر داوطلب عضویت در انتخابات شورای اسلامی روستای این بخش شدند.

به گزارش فارس، 14 روستای شهرستان البرز واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی هستند و در تمامی این روستاها، ثبت‌‌نام از داوطلبان به حد نصاب رسیده است که این امر نوید دهنده برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده در شهرستان البرز است.

روستاهایی که در دور چهارم انتخابات شوراهای اسلامی در آنها انتخابات برگزار خواهد شد، 9 روستا در بخش محمدیه و پنج روستا در بخش مرکزی الوند خواهد بود.

از بین روستاهای واجد شرایط انتخابات امسال در بخش مرکزی، روستاهای پیریوسفیان، کمال‌آباد و حسن‌آباد هر کدام دارای پنج عضو و روستاهای منبره و کوچار نیز هر کدام دارای سه عضو در شورای روستایی هستند.

در بخش محمدیه نیز روستاهای ورس، باورس، شترک، حسارخروان، بیرجک، کبریت نیا، چاله، آقا بیر و ولامده جزو روستاهایی هستند که دارای بیش از 20 خانوار جمعیت هستند و در آن انتخابات شورای اسلامی روستاها برگزار می‌شود.

شهر الوند با 85 داوطلب در میان مناطق شهری این شهرستان پیشتاز است و در دوره چهارم هفت عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل در شورای اسلامی شهر الوند عضویت خواهند داشت.

بر اساس ماده هفت قانون شورای شهر، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و شهرک برای شهرک‌ها از دویست خانوار تا یک ‌هزار خانوار، سه نفر و از یک ‌هزار نفر به بالا، پنج نفر و شهرهای تا 50 هزار، پنج نفر و برای شهرهای بیش از 50 هزار تا 200 هزار نفر جمعیت، هفت نفر خواهد بود.

بر این اساس برای شهرهای بیش از 200 هزار نفر تا یک میلیون نفر جمعیت، 9 نفر و شهرها بیش از یک میلیون نفر جمعیت، 11 نفر و برای شهر تهران، 15 نفر است.

ملاک تشخیص جمعیت هر شهر و روستا آخرین سرشماری جمعیتی خواهد بود.

طبق ماده هشت نیز تعداد اعضای علی‌البدل شوراها از دو تا شش نفر به تناسب تعداد اعضای اصلی به عنوان اعضای اصلی انتخاب می‌شوند و در صورتی که تعداد داوطلبان برای تشکیل شورا کمتر از تعداد اعضای اصلی باشد، انتخابات برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/77007/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول