اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

بیمارستان‌های خصوصی اردبیل مجهز به دستگاه بی‌خطرساز پسماندها شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اعلام آمادگی این نهاد بیمارستان‌های خصوصی اردبیل به دستگاه‌های بی‌خطرساز پسماندهای بیمارستانی مجهز شدند.

بیمارستان‌های خصوصی اردبیل مجهز به دستگاه بی‌خطرساز پسماندها شدند

علی حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در حال حاضر پسماندهای ویژه بیمارستانی در بیمارستان‌های دولتی به صورت کامل و با تجهیز مراکز بیمارستانی به دستگاه بی‌خطرساز به شکل اصولی و درست دفن می‌شوند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها بیمارستان‌های مشگین‌شهر، نمین و گرمی فاقد این تجهیزات هستند که در حال حاضر دفع پسماندهای بیمارستانی آنها نیز در بیمارستان‌های همجوار انجام می‌شود تا اقدام به خرید دستگاه خود کنند.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان نمین و بیمارستان امام این شهر دستگاه خریداری شده و به سرعت نیز در حال نصب است که امیدواریم در دو ماه آینده دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای بیمارستانی در بیمارستان امام نمین نیز نصب شود.

حمیدی با بیان اینکه در مراکز آزمایشگاهی و طبی و تشخیصی نیز این دستگاه‌ها به سرعت در حال نصب است تصریح کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی قرار شده است در خرید و نصب این دستگاه‌ها قرارداد مورد نظر منعقد شده و به سرعت زمینه و بستر این کار فراهم آید.

وی با بیان اینکه اکثر بیمارستان‌های خصوصی مجهز به دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای بیمارستانی هستند گفت: بیمارستان آرتا مجهز به این دستگاه نیست که تلاش می‌شود در این زمینه هماهنگی لازم صورت گیرد تا این مرکز بیمارستانی نیز به دستگاه مرتبط به دفع بهداشتی و اصولی پسماند مجهز شود.

شهرهای بالای 200 هزار نفر به سیستم بازیافت زباله مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده با همکاری شهرداری‌ها برای دفن اصولی و بهداشتی زباله‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ همچون اردبیل، پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر در حال حاضر پسماندها با حداقل مشکلات زیست محیطی دفع می‌شود ولی در برخی شهرها مانند گرمی همچنان با مشکلاتی روبرو هستیم که محل دفن مطابق با استانداردهای تعیین شده نیست.

حمیدی اضافه کرد: ما به مسئولان شهرداری گرمی ضرب‌الاجل تعیین کردیم تا به سرعت مشکل زیست محیطی دفع پسماندها را برطرف کنند وگرنه در این زمینه از طریق مراجع قضایی اقدام می‌شود.

وی گفت: در برخی از مناطق استان اجرای طرح تفکیک زباله به ویژه زباله‌های مربوط به کاغذ انجام شده و در این تفکیک سعی می‌شود این زباله‌ها به چرخه مصرف بازگردد.

عضو شورای اداری استان اردبیل از الزامی شدن دفن بهداشتی زباله‌ها و بازیافت آن در شهرهای بالای 200 هزار نفر خبر داد و بیان داشت: این کار در شهر اردبیل مدنظر بوده و قرار است کارخانه تولید برق از زباله نیز که خرید دستگاه‌ها و نصب آن در مرحله انجام است و بعد از ارزیابی زیست محیطی صورت می‌گیرد در دستور کار قرار گیرد.

حمیدی در پایان سخنان خود گفت: شهرداری اردبیل موظف شده است تا 25 سال زباله مورد نیاز این کارخانه را تامین کند تا این پروژه تا پایان امسال شروع شود.

انتهای پیام/62003/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول