اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان

تعیین 6 جایگاه محل دفن پسماندهای خطرناک در هرمزگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از تولید روزانه دو هزار و 400 کیلوگرم زباله عفونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان و همچنین تعیین شش محل برای دفن مواد خطرناک و پسماندها خبر داد.

تعیین 6 جایگاه محل دفن پسماندهای خطرناک در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید وفادار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه روز زمین پاک اظهار داشت: اهمیت تغییرات آب و هوایی در مسائل زیست محیطی و مخاطرت فراروی آن زمینه توجه مجامع جهانی را نسبت به این پدیده معطوف کرده است چرا که زمین با مخاطرات و تهدیدهای فراوانی روبرو است.

وی در ادامه به برخی مسائل معطوف به استان در بحث مسائل زیست محیطی و همچنین وضعیت پسماندها و زباله‌های خطرناک اشاره کرد که به گفته وی بزرگ‌ترین تهدید علیه زمین هستند و خاطرنشان کرد: تولید روزانه قریب به 2 هزار و 500 تن زباله عفونی در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی در کنار سالانه 83 میلیون پسماند صنعتی، 10هزار و 600 تن پسماند کشاورزی، 2 هزار و 240 تن پسماندهای ویژه و خطرناک و... نشان می دهد محیط زیست استان با چه تهدیدهایی روبرو است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان ادامه داد: خوشبختانه در سایه تعامل و همکاری مجموعه‌های دست اندرکار وضعیت پسماندهای و شیوه دفن و یا بازیافت آنها در استان به استانداردهای روز نزدیک شده است که از اهم آن می توان به تعبیه سیستم‌های نوین زباله سوز در بیمارستان‌های استان و همچنین تجهیزات بازیافت پسماندها صنعتی در مراکز و صنایع بزرگ استان اشاره کرد.

وفادار همچنین از جانمایی شش مکان در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، جاسک، قشم و لاوان به منظور دفن پسمان‌های ویژه و خطرناک صنعتی در استان خبر داد که نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی دارد.

وی در ادامه ضمن مروری بر دستاوردها و عملکردهای سال گذشته، از رتبه برتر استان در زمینه پژوهش‌های زیست محیطی خبر داد و بیان داشت: در این راستا اداره کل  محیط زیست استان مفتخر به دریافت لوح تقدیر از سازمان محیط زیست کشور شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژه برنامه‌های این هفته یادآور شد: نواختن زنگ روز زمین پاک، انجام نشست‌های خبری، حضور کارشناسان محیط زیست در مدارس، مسابقه نقاشی، پاکسازی ساحل در جزیره هرمز و در راس برنامه‌ها نخستین همایش ملی محیط  زیست خلیج فارس با حضور معاون رییس جمهور  و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواهد بود که با مشارکت ادارات، نهادها و سازمان‌های غیردولتی برگزار خواهد شد.

وفادار در تشریح جزییات این همایش که با حضور مقامات کشوری و استانی چهارم اردیبهشت ماه سال‌جاری در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این همایش به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس و در راستای برگزاری سومین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس، به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان چهارم اردیبهشت ماه سال‌جاری در این استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش از مجموع 158 مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش 147 مقاله مورد تایید قرار گرفت و به مرحله ارزیابی کمیته علمی ورود یافت.

وفادار اضافه کرد: از این بین، 91 مقاله توسط پژوهشگران کشورمان در زمینه تنوع زیستی خلیج فارس، آلودگی‌های خلیج فارس و روش‌های نوین مدیریتی پذیرفته شده است که 34 عنوان (به صورت سخنرانی)، 41 مقاله (به صورت پوستر) و ما بقی در کتاب مقالات به چاپ خواهد رسید. 

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول