اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا در شیراز صورت می‌گیرد

آموزش تفکیک از مبدا پسماندهای شهری به کودکان

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز گفت: به مناسبت هفته زمین پاک فردا کودکان شیرازی با تفکیک پسماندهای شهری از مبدا آشنا می‌شوند.

آموزش تفکیک از مبدا پسماندهای شهری به کودکان

روح‌الله خوشبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: جشن زمین پاک با رویکرد آموزش کودکان مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی که یکی از اولویت‌های گروه هدف سازمان پسماند شهرداری است به اجرا درمی‌آید.

وی اضافه کرد: نمایش عروسکی، مسابقه‌های تفکیک پسماندها، ساخت کاردستی از مواد بازیافت، اهدای جوائز به بهترین شعار بازیافتی و مسابقه نقاشی از جمله برنامه‌های جشن هفته سلامت است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: آموزش فرهنگ تفکیک زباله از مبدا، ارسال پیامک، توزیع کیف ذخیره‌سازی پسماند خودرو به تعدادی از شرکت‌کنندگان از دیگر برنامه‌های جنبی جشن زمین پاک است.

این مسئول با اشاره به حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه، متذکر شد: برای ارتقای فرهنگ شهروندی سازمان پسماند برای آشنایی کودکان به مباحث مربوط به مدیریت پسماند و حفظ نظافت شهر، برنامه‌های متعددی در درست اجرا دارد.

خوشبخت با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی سازمان پسماند شهرداری شیراز ایجاد محیطی پاک و به دور از آلودگی‌های زیست‌محیطی است، گفت: راه‌اندازی سایت کمپوست، ورمی کمپوست، احداث سلول بهداشتی شماره 2 دفن زباله، پیگیری تصفیه شیرابه و اجرایی شدن طرح عملیاتی آبرسانی فضای سبز برمشور، ساماندهی خاک و نخاله شهر شیراز، آموزش و تشویق در راستای طرح تفکیک مواد از مبدا از جمله برنامه‌های در دست اجرای سال جاری این سازمان است.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول