اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح مدیریت پسماند پایدار در قم عنوان کرد

اجرای طرح مدیریت پسماند پایدار به صورت پایلوت در پردیسان

مجری طرح مدیریت پسماند پایدار در قم از اجرای این طرح به صورت پایلوت در منطقه پردیسان خبر داد و گفت: در صورت موفقیت این طرح در سایر شهرها نیز اجرایی می‌شود.

اجرای طرح مدیریت پسماند پایدار به صورت پایلوت در پردیسان

حسین ملامحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رویکرد دانش‌محور شهرداری قم در دوره جدید اظهار کرد: همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه از جمله بسترهایی هستند که شهرداری قم برای فعالان این عرصه فراهم ساخته است.

وی افزود: طرح مدیریت پسماند پایدار در قم با حمایت شورای شهر و سازمان پسماند شهرداری قم در منطقه پردیسان اجرایی می‌شود و امید است پس از کسب موفقیت در سایر مناطق و شهرها نیز به مرحله اجرا در آید.

مجری طرح مدیریت پسماند پایدار در قم با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان بحث مدیریت پسماند را به صورت جدی پیگیری می‌کنند گفت: قم و به طور ویژه منطقه هشت یعنی پردیسان به عنوان منطقه پایلوت این طرح انتخاب شده‌اند و تلاش می‌کنیم طی یک ماه و نیم آینده کارخانه تولید کود کشاورزی شهری را با استفاده از پسماندهای خانگی راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح شهروندان باید با تفکیک زباله‌ها در مبدأ آن‌ها را در سه کیسه دسته‌بندی کنند که شامل پسماندهای خشک، زباله‌های‌تر مانند بقایای مواد غذایی و نیز مواد جامد مفید مثل کاغذ و کارتن می‌شود.

ملامحمدی با بیان اینکه 70 درصد پسماندهای شهری از مواد آلی قابل تجزیه تشکیل شده‌اند گفت: این موارد در کارخانه تولید کود کشاورزی شهری به مصرف غذای کرم ایزینیا فوتیدا (E.Foetida) رسیده و پس از آن تبدیل به کود می‌شوند و شهروندان می‌توانند از آن برای پرورش سبزیجات در فضاهای خانگی استفاده کنند.

مجری طرح مدیریت پسماند پایدار در قم عنوان داشت: وظیفه‌شناسی، تدبیر و مشارکت شهروندان قمی در راستای اجرای قانون مدیریت پسماند و رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی، اجرای هرچه بهتر طرح مذکور و گسترش آن به دیگر مناطق را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/78001/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول