اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

پسماندهای لیا تا پایان اردیبهشت به محمدآباد منتقل می‌شوند

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین، پسماندهای شهر صنعتی لیا تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به جایگاه پسماند محمدآباد منتقل می‌شوند.

پسماندهای لیا تا پایان اردیبهشت به محمدآباد منتقل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌آقا فرهادی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد، اظهار داشت: با حمایت سازمان محیط زیست تعطیلی واحدهای صنعتی آلاینده در شهر صنعتی لیا و انتقال پسماندهای آن به جایگاه دفن زباله محمدآباد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: طی ارزیابی‌های سازمان حفاظت محیط زیست، شهر قزوین در سال جاری از شهرهای پاک کشور شناخته شد.

فرهادی افزود: فرهنگ بالای زیست‌محیطی مردم قزوین موجب شده که با وجود صنعتی بودن و تولید پسماندهای عدیده در استان این منابع آلاینده نمود قابل توجهی نداشته باشند.

وی، پساب‌های صنعتی را از آلاینده‌های عمده محیط زیست در کشور و از جمله استان قزوین ذکر کرد و گفت: با تعامل صورت گرفته میان صاحبان صنایع، با وجود بیش از چهار هزار واحد صنعتی آلاینده در کشور این رقم در استان قزوین طی سه سال اخیر کمتر از 20 واحد بوده است.

این مسئول تعداد واحدهای آلاینده در استان را در سال 90 معادل 12 مورد، خواند و بیان کرد: در سال گذشته تعداد واحدهای آلاینده در استان 16 مورد بود که فاضلاب تولیدی آن‌ها از انواع گروه‌های صنعتی از جمله دامداری‌ها، واحدهای شیمیایی و کانی غیرفلزی بود.

فرهادی، درختکاری در تاکستان و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌ شرکت‌های شیمی و پتروشیمی و یک واحد کشتارگاه در آبیک را از دیگر برنامه‌های هفته زمین پاک برشمرد و ادامه داد: در این هفته همچنین چند نقطه تقریباً ناسالم و دارای پراکنش پسماندهای ماندگار در عرصه‌های طبیعی استان از جمله بخش‌هایی از مبادی ورودی شهر پاکسازی می‌شوند.

وی، مناطق مجاور محل دفن زباله شهری تاکستان، ورودی و خروجی منطقه سگزآباد، محور قزوین ـ بویین زهرا و حوالی شهرک صنعتی لیا را مکان‌هایی خواند که با کمک شهرداری‌های استان، هلال احمر و واحدهای صنعتی داوطلب در هفته جاری پاکسازی آن‌‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به داوطلب شدن یک واحد صنعتی در استان برای پاکسازی این نقاط با هزینه و نیروی انسانی همین واحد، اضافه کرد: در بخش کوهین نیز با همکاری بخشداری، دهیاری‌ها و جوامع روستایی، مناطق پیرامون جاده قزوین ـ رشت پاکسازی شده است.

فرهادی، پاکسازی بقیه مراکز شهرستان‌ها را نیازمند پشتیبانی و یاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان دانست و یادآور شد: از آنجا که پخش مدیریت نشده پسماندها در محیط از سوی مردم، صاحبان صنایع و کارآفرینان، آلودگی محیط را به دنبال دارد، حفاظت از محیط زیست بدون همکاری تمام مردم ممکن نیست.

انتهای پیام/77011/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول