اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با روز جهانی زمین پاک

همایش علمی مدیریت پسماند در اصفهان برگزار شد

ظهر امروز، هم‌زمان با روز جهانی زمین پاک همایش علمی مدیریت پسماند به منظور نهادینه شدن فرهنگ مدیریت پسماند در اصفهان برگزار شد.

همایش علمی مدیریت پسماند در اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، 22 آوریل مصادف به دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک نام‌گذاری شده است.

حفظ محیط زیست در تمام بخش‌های آب، خاک و هوا از وظایف اصلی تمام مردم به شمار می‌رود و مردم باید در راستای رعایت الزامات زیست محیطی با مسئولان همکاری کنند.

هر ساله مسئولان نسبت به بزرگداشت روز جهانی زمین پاک اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند و در راستای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ دست‌یابی به زمین پاک تلاش می‌کنند.

ظهر امروز، هم‌زمان با روز جهانی زمین پاک همایش علمی مدیریت پسماند به منظور نهادینه شدن فرهنگ مدیریت پسماند در اصفهان برگزار شد.

این همایش با حضور مسئولان شهرداری، استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد و در این همایش تخصصی مسئولان راهکار‌های اجرایی مورد نیاز را در راستای حفظ زمین پاک در مقابل حوادث طبیعی مانند آلودگی هوا، خاک ، آب، خشکسالی‌های موجود و سایر بحران‌های طبیعی ارائه داده‌اند.

اصفهان یکی از کلان‌شهر‌های موفق در راستای مدیریت پسماند در سطح کشور به شمار می‌رود و در حال حاضر هیچ پسماندی در اصفهان دفن نمی‌شود و فرهنگ جمع‌آوری پسماند‌ها در سطح شهر در حال نهادینه شدن است.

همچنین سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان با جمع‌آوری پسماند‌ها در سطح شهر نسبت به تبدیل پسماند‌ها به کود کمپوست اقدام کرده است و اصفهان نخستین شهر کشور در راستای دست‌یابی به بازیافت طلای کثیف به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول