اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان:

70 درصد پسماند‌ها باید به کود کمپوست تبدیل شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: براساس قانون، 70 درصد پسماند‌های تولید شده در سطح کشور باید به کود کمپوست تبدیل شود اما تنها 10 درصد از این پسماند‌ها به کود کمپوست تبدیل می‌شود.

70 درصد پسماند‌ها باید به کود کمپوست تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کیومرث کلانتری امروز در همایش علمی مدیریت پسماند با بیان اینکه امروز روز جهانی زمین پاک نام دارد، اظهار کرد: محیط زیست تمام اقدامات لازم را در راستای بهبود وضعیت مباحث زیست محیطی در سطح شهر و استان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز زمین از سه پدیده جهانی رنج می‌برد، اضافه کرد: گرم شدن کره زمین، تخریب لایه ازن و نابودی تنوع زیستی از مشکلات ایجاد شده در زمین است که این آسیب‌ها از دستاورد‌های انسان‌ها در سطح زمین محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه تمام مردم در راستای حفظ زمین در مقابل تهدید‌های طبیعی و غیر‌طبیعی نقش دارند، تصریح کرد: مسائل زیست محیطی مرز جغرافیایی ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار آیه قرآن در راستای مؤلفه‌های زیست محیطی نازل شده است، ادامه داد: مردم نباید با انجام اقداماتی در سطح کشور منجر به تخریب و نابودی غیر‌قابل جبران زمین شوند.

کلانتری با اشاره به اینکه تولید پسماند‌ها و پساب‌های فاضلاب سبب آلودگی زمین می‌شود، تاکید کرد: پسماند‌های تولید شده اثرات غیر‌قابل جبرانی را برای زمین دارند و تولید پسماند‌ها در سطح شهر‌ها باید کنترل شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر روزانه سه و نیم میلیون تن پسماند در دنیا تولید می‌شود، افزود: بر اساس قانون 70 درصد پسماند‌های تولید شده در سطح کشور باید به کود کمپوست تبدیل شود اما تنها 10 درصد از این پسماند‌ها به کود کمپوست تبدیل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه 30 درصد پسماند‌های تولید شده باید بازیافت شوند، گفت: امروز زباله و پسماند‌ها به عنوان طلای کثیف بوده و یک فرصت اقتصادی برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان اقدامات بسیاری را در راستای کاهش تولید پسماند انجام داده است، اظهار کرد: پیش از سال 1383 قانون مدونی برای مدیریت پسماند در کشور وجود نداشته است اما از آن سال تاکنون قانونی برای مدیریت پسماند‌ها در سطح کشور تدوین شده است.

انتهای پیام/63004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول