اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد

تولید روزانه 900 تن پسماند عادی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر روزانه حدود 900 تن پسماند عادی در سطح شهر اصفهان تولید می‌شود و سرانه تولید پسماند عادی در اصفهان 50 گرم است.

تولید روزانه 900 تن پسماند عادی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیمور باجول ظهر امروز در همایش علمی مدیریت پسماند با بیان اینکه ایران کشوری پهناور است و در حال حاضر مشکلات زیست محیطی مانند آلودگی‌ها و مباحث ترافیکی یکی از مباحث مهم در سطح شهر‌های کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر آلاینده‌های جوی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کلان‌شهر‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 50 هزار تن پسماند عادی در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: تولید این پسماند‌ها سبب آلودگی 50 هزار متر مکعب از زمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه تولید گاز متان و شیرابه‌های ناشی از تولید پسماند‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی زمین محسوب می‌شود، تصریح کرد: روزانه حدود 900 تن پسماند عادی در شهر اصفهان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه تولید پسماند عادی در اصفهان 50 گرم است، ادامه داد: سال گذشته 314 هزار تن پسماند عادی در سطح شهر اصفهان جمع‌آوری شده و به کارخانه منتقل شده است.

باجول با بیان اینکه در سال گذشته جشن پایان دفن پسماند‌ها در اصفهان برگزار شده است، تأکید کرد: پسماند‌ها و زباله‌ها به دلیل مشکلات زیست محیطی و تولید شیرابه نباید دفن شوند.

وی با تأکید بر اینکه عدم دفن پسماند‌ها در سطح کشور باید دنبال شود، افزود: عدم دفن پسماند‌ها در سطح شهر اصفهان مدیریت و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در پایان بیان داشت: مسئولان باید شیوه‌های مدرن را جایگزین شیوه‌های سنتی مدیریت پسماند کنند و با استفاده از شیوه‌های مدرن و به‌روز اقدامات لازم برای مدیریت پسماند‌ها را انجام بدهند.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول