اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 14 روز نخست سال جاری

بیش از 3 هزار تن پسماند در اراک تولید شد

مدیر عامل سازمان‌ مدیریت پسماند شهرداری اراک از تولید سه هزار و 294 تن پسماند در 14 روز نخست سال جاری خبر داد.

بیش از 3 هزار تن پسماند در اراک تولید شد

محمود حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در چهارده روز ابتدایی سال 1392 میزان تولید پسماند شهر اراک بیش از 3 هزار و 294 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 3 هزار و 528 تن بوده، بیش از 7 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه اسفند ماه هر سال یکی از پرکارترین ماه‌های سال برای شهرداری اراک و سازمان‌های تابعه آن محسوب می‌شود، تصریح کرد: ایام پایانی سال و تنظیف و تغییر مبلمان شهری و رفع نواقص احتمالی در شهر از یک سو و تنظیف و جمع‌آوری پسماندهای شهری مردم که همراه با خانه تکانی و نظافت منازل است از سوی دیگر باعث شده، مدیریت مطلوب و کارآمدی را توسط مدیران ارشد شهرداری و سازمان‌های تابعه شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان‌ مدیریت پسماند شهرداری اراک اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند به عنوان مجری نظافت و تنظیف شهر اراک با وجود کارهای روزمره در راستای نظافت و جمع‌آوری پسماندهای شهری باید افزایش تولید پسماند در روزهای پایانی سال را به نحوی مطلوب مدیریت کند تا پاکیزگی شهری بیش از پیش نمایان شود.

حسنی افزود: مدیریت کارآمد و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این مدت باعث شد تمامی پسماندهای شهری با همکاری پرسنل خدوم و زحمت کش خدمات شهری تا ساعات اولیه صبح و قبل از طلوع خورشید از سطح شهر جمع‌آوری و به محل دفن انتقال یابد.

وی با بیان اینکه در 20 روز منتهی به سال گذشته متوسط تولید پسماند شهر اراک با بیش از 20 درصد رشد به میزان 300 تن در روز افزایش یافت، گفت: این میزان نسبت به روزهای دی ماه و بهمن ماه رشد قابل توجهی داشته است، این در حالی است که مجموع پسماند تولیدی اسفند ماه سال گذشته به میزان 8 هزار و 760 تن نسبت به مدت مشابه در اسفند ماه سال 90 بیش از 5.15 درصد کاهش داشته است.

به گفته وی در سه روز پایانی منتهی به سال گذشته میزان تولید پسماند بیش از 1.155 تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال 1390 به میزان 1.247 بیش از 7.9 درصد کاهش داشته است.

حسنی افزود: حضور پرسنل خدوم و زحمت کش خدمات شهری در ایام تعطیل و روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین 92 در سطح شهر و پارک‌های اراک باعث شد جمع‌آوری پسماند به نحوی مطلوب تر و با آلودگی کمتر در محیط زیست صورت پذیرد.

انتهای پیام/87013/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول