اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه سیاسی در دیار خاوران

‌کرد: جنبش دانشجویی خود را با سیر مطالعاتی رهبری هماهنگ کند

مسئول انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند آرمان‌خواهی، مطالبه‌گر بودن و مستقل بودن را سه شاخصه اصلی جنبش دانشجویی دانست و گفت: اگر این سه ویژگی برای جنبش دانشجویی محقق شود دید فراحزبی و گفتمان‌سازی خود به خود تعریف می‌شود.

‌کرد: جنبش دانشجویی خود را با سیر مطالعاتی رهبری هماهنگ کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی کرد عصر امروز در نشستی در خبرگزاری فارس در بیرجند سه ویژگی اصلی جنبش دانشجویی را آرمان‌خواهی، مطالبه‌گر بودن و مستقل بودن عنوان کرد و اظهار کرد: اگر این سه ویژگی برای جنبش دانشجویی تفسیر شود دید فراحزبی و گفتمان‌سازی خود به خود تعریف می‌شود.

وی اوج جنبش دانشجویی را گفتمان‌سازی دانست و افزود: جنبش دانشجویی باید گفتمان‌سازی را پرورش دهد و نتیجه آن انتخاب کاندیدای اصلح باشد.

مهم‌ترین شاخصه جنبش دانشجویی آرمان‌گرایی است

مسئول انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی جنبش دانشجویی آرمان‌خواهی است، گفت: اگر آرمان‌خواهی را از جنبش دانشجویی بگیریم این جنبش خدشه‌دار می‌شود.

کرد با اشاره به تاریخ جنبش دانشجویی تصریح کرد: دفتر تحکیم وحدت در اوج فعالیت‌ها اگر زمین بازی جریان‌های سیاسی شود و چون جنبش دانشجویی ماهیت آرمان‌خواهی خود را از دست بدهد، جنبش دانشجویی تحمل او را ندارد و او را طرد خواهد کرد.

وی اذعان داشت: اگر جنبش دانشجویی ماهیت خود را از دست بدهد یک فریاد به وجود می‌آید و اگر باز این اتفاق بیفتد که آرمان‌خواهی جنبش دانشجویی از بین برود شاخه‌ای دیگر از جنبش دانشجویی متولد خواهد شد که شاخه‌ای آرمان‌گرا و مطالبه‌گرا باشد.

در گفتمان‌سازی و انتخابات دستمان از علما خالی نباشد

مسئول انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند یادآور شد: یکسری جنبش دانشجویی که اصالت دارند و گفتمان‌ دارند و با حوصله انتخاباتی روبه‌رو می‌شوند بدون جوزدگی به دنبال جریان‌سازی گفتمان هستند.

کرد گفت: اگر در جنبش دانشجویی فرد اصلح را در انتخابات شناسایی و معرفی نکنیم، مردم در انتخاب اصلح دچار اشتباه می‌شوند.

وی اظهار کرد: برای گفتمان‌سازی و انتخاب فرد اصلح مهم‌ترین نکته این است که نباید دستمان از علما خالی شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای فرد اصلح کددهی می‌کنند، اظهار کرد: جنبش دانشجویی باید این کاندید اصلح را شناسایی و معرفی کند.

هفته‌نامه سمعک داشگاه بیرجند در حوزه سیاسی فعالیت دارد

مسئول انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند مهم‌ترین فعالیت‌ جنبش دانشجویی را هفته‌نامه سمعک عنوان کرد و افزود: یکی از بخش‌های مهم این هفته‌نامه فعالیت‌های سیاسی و گفتمان‌سازی است.

کرد کرسی‌های آزاداندیشی در جنبش دانشجویی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها کمرنگ است.

وی تصریح کرد: مقاومت و آزادی موضوع‌های مهم در کرسی‌های آزاداندیش هستند که در این راستا باید جنبش دانشجویی خود را با سیر مطالعاتی رهبری هماهنگ کند.

مسئول انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند اذعان داشت: در کنار جریان‌شناسی، نشریه‌های سیاسی و کرسی‌های آزاداندیشی نکته مهم این است که نباید دستمان از علما خالی شود.

انتهای پیام/69013/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول