اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم:

جنبش‌های دانشجویی استقلال خود را حفظ کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم گفت: جنبش‌های دانشجویی باید هوشیار باشند تا به ابزار دست یک سری از افراد مغرض تبدیل نشده و از آنها برای ضربه زدن به منافع کشور استفاده نشود.

جنبش‌های دانشجویی استقلال خود را حفظ کنند

محمدرضا ضمیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو  اظهار کرد: جنبش‌های دانشجویی مجموعه‌ای دانشجویان بالنده، پرسشگر و کمال‌گرا هستند که می‌توانند در جامعه به خوبی ایفای نقش کنند که البته در این ایفای نقش حفظ استقلال این جنبش‌ها اهمیت خاصی دارد.

وی ادامه داد: دانشجویان باید هوشیار باشند تا به ابزار دست یک سری از افراد مغرض تبدیل نشده و از آنها برای ضربه زدن به منافع کشور سوء استفاده نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم با اشاره به ویژگی‌هایی که هر دانشجو باید برای خود ایجاد کند، خاطرنشان کرد: دشمن شناسی ویژگی است که با توجه به شرایط انقلاب اسلامی و نظام ما برای دانشجو بسیار اهمیت دارد و در همین راستا توجه به جنگ نرم دشمن در عرصه‌های مختلف از مسائلی است که باید از سوی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ایفا کردن نقش جدی در تولید و رشد فناوری و مقلد غرب نبودن نکته دیگری است که دانشجو باید در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری به آن عمل کند.

ضمیری با بیان اینکه حضور فعال در عرصه‌های سیاسی برای یک دانشجو بسیار مهم است، بیان کرد: بی‌تفاوت بودن نسبت فضای سیاسی و اجتماعی برای یک دانشجو مطلوب نیست.

وی افزود: هر دانشجو باید تلاش کند در حیطه کاری خود تخصص لازم را به دست بیاورد تا در جامعه به عنوان یک متخصص در رشته‌ای خاص نقش خود را به خوبی ایفا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم با اشاره به اینکه نکته مهم دیگر برای یک دانشجو تقید به ارزش‌های دینی است، گفت: دانشجو باید تلاش کند تا ارزش‌های دینی را در خود زنده نگه داشته و نسبت به آنان بی تفاوت نشود.

وی اظهار داشت: برخی رشته‌های علمی به خصوص در حوزه علوم انسانی یک تفکر سکولار را به دانشجو انتقال می‌دهد که دانشجو باید با هوشیاری از این آفت دوری کرده و خود را از این تفکرات مهاجم حفظ کند تا ارزش‌های دینی و انقلابی در او کم‌رنگ نشود.

ضمیری عنوان کرد: عشق به ولایت و نقش دادن به ولایت در زندگی سیاسی و اجتماعی از دیگر ویژگی‌هایی است که یک دانشجو باید در خود ایجاد کند چرا که در جامعه گرایش‌های مختلفی وجود دارد اما مسیر صحیح حرکت در راستای تبعیت از ولایت فقیه است.

وی روحیه انتقاد و پرسشگری را از دیگر ویژگی‌هایی دانست که یک دانشجو باید در خود ایجاد کند و البته در این مسیر انصاف و تعادل در انتقاد موضوع بسیار مهمی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم با اشاره به اینکه هر دانشجویی به یک سری مطالعات عمیق فرهنگی و هنری نیاز دارد، ابراز داشت: آموختن مباحث اسلامی از سوی دانشجویان پیش از انقلاب بسیار مورد توجه بود و بسیاری از آثار شهید مطهری حاصل طرح این مباحث در میان دانشجویان در محافل خصوصی است که همین اهتمام دانشجویان به تقویت بنیان‌های اعتقادی منشأ بسیاری از برکات شد.

انتهای پیام/ 78006/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول