اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی:

16 آذر نقطه عطف فعالیت جنبش دانشجویی است

خبرگزاری فارس: منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: 16 آذر نقطه عطف فعالیت‌های جنبش دانشجویی و استقلال‌طلبی است.

16 آذر نقطه عطف فعالیت جنبش دانشجویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: 16 آذر روز دانشجو، نقطه عطف فعالیت‌های جنبش دانشجویی، نمایانگر روح استکبار ستیزی، استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادیخواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است.

این بیانیه می‌افزاید: در 16 آذر سال 1332 زمانی که سنگفرش‌های دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون شهیدان مصطفی بزرگ‌نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قندچی رنگین شد، همرزمان آنها دانستند که باید بر حسب وظیفه و به منظور آگاهی‌بخشی به مردم میهن علیه استکبار قیام کنند و سردمداران استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار گمان نمی‌کردند که این روز نقطه آغازین جنبشی خواهد بود که از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدی‌ها، باکری‌ها و ... بپا می‌خیزند.

در ادامه بیانیه آمده است: امروز وظیفه هر دانشجوی فرهیخته این است که برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از سرزمین عزیزمان ایران اسلامی بپا خیزد و استادان و دانشجویان ایران اسلامی با درک صحیح از موقعیت و نعمت بی‌نظیری که در دست آنها به امانت سپرده شده و با تمسک به روح آرمان گرایانه، حقیقت‌جویی و بیدارگری که در نهاد دانشگاهیان قرار دارد، تمام تلاش خود را در راه جهاد علمی و عملی برای سرافرازی روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌کار بسته و از ارواح طیبه شهدا مدد گرفته و سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح می‌کنند.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: ما دانشگاهیان منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، با بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دانشجو و تجدید میثاق با آنها و امام شهیدان، اعلام می‌داریم که ضمن لبیک به ندای امام خامنه‌ای و برافراشتن پرچم سرخ حسینی، ادامه دهنده راه شهیدان خواهیم بود و فریاد «هیهات من‌الذله» را سر داده و با تکرار شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیسم» به آنان ثابت می‌کنیم که از مواجه شدن با هیچ دشمنی ترس نداریم و تا از بین بردن عوامل ذلت یعنی صهیونیسم غاصب و آمریکای جنایتکار دست از مبارزه بر نمی‌داریم.

انتهای پیام/84002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول