اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

جنبش دانشجویی اصیل استکبار جهانی را فلج کرده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ جنبش دانشجویی اصیل در این کشور در سه دهه اخیر دشمنان را خوار و سرمایه‌های عظیم نظام اسلامی ما را متجلی کرده است.

جنبش دانشجویی اصیل استکبار جهانی را فلج کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر سه‌شنبه در آستانه روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: دانشجویان ما به عنوان بهترین سرمایه‌های این نظام در طول تاریخ و بعد از پیروزی انقلاب در یک حرکت زایشی و رو به جلو موفق شدند در مقاطع مختلف آسیب‌ها و تهدیدها را از این کشور دور کنند و نظام اسلامی ما را به سمت برخورداری از اصیل‌ترین ارزش‌ها و مبانی سوق دهند.

وی از دانشجویان و دانشگاه‌ها به عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر در اعتلای انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: آنهایی که احساس می‌کنند دانشجویان ما در رخوت و سستی و روزمرگی گرفتار آمده‌اند از این واقعیت غیرمنصفانه عبور می‌کنند که پویایی و حرکت دانشجو به مشارکت در حوزه‌های مختلف و بینش‌های اجتماعی، ارزشی، ‌سیاسی است.

نیکزاد با یادآوری اینکه دانشجویان در مبارزات قبل از انقلاب و برملا کردن سیاست دشمنان نظام اسلامی ما و ترفندهای گوناگون آنها پیشروتر از سایر اقشار حاضر بودند، تصریح کرد: اینکه دانشجوی ما در مقابله با اندیشه امپریالیسم جان فدا می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیگانگان در این کشور حرکت‌های ناشایستی را انجام دهند حرکتی ماندگار و ستودنی است که در طول تاریخ همیشه مورد احترام و تکریم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما نه تنها در قبل از پیروزی انقلاب بلکه در مقطع کنونی نیز به جهت روشنگری‌هایی که به عالم بشریت انجام می‌دهیم و با تکیه بر علم و فناوری جوانانمان راه پیشرفت را طی می‌کنیم مورد غضب و خشم دشمنان هستیم که شهادت دانشمندان هسته‌ای ما نظیر علی‌محمدی، احمدی‌روشن، شهریاری و رضایی‌نژاد نمودهایی از این خباثت دشمنان است.

دانشگاه‌ها در خنثی کردن جنگ نرم پیشتاز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشجویان ما در مقطع کنونی در خنثی کردن ترفندهای نرم دشمن در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اخلاقی پیشرو می‌باشند، اضافه کرد: دانشجویان ما در سنگر علم و مهارت و بصیرت‌افزایی به چنان قدرت و عزتی دست یافته‌اند که شاید نظیر آن را نتوان در دنیا مشاهده کرده و یا به نظاره نشست.

رئیس شورای اداری استان اردبیل دانشگاه و دانشجو را از اصلی‌ترین محورهای توسعه برشمرد و بیان کرد: دانشجو قشر آگاه، با استعداد و پرانگیزه‌ای است که در جامعه اسلامی ما هم بار اصلی انقلاب بر دوش دانشجویان مؤمن و متعهدی است که به مبارزه با رژیم شاهنشاهی کمر همت بستند.

نیکزاد با اعلام اینکه افتخارآفرینی‌های جوانان از جمله دانشجویان غیور و مکتبی ما در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز فراموش نشدنی است، یادآور شد: باید در دوره حاضر هم بار اصلی سازندگی و پیشرفت کشور را متخصصان و دانشمندان جوان ما بر دوش بکشند تا قله‌های تعالی و سعادت یکی پس از دیگری فتح شود.

وی گفت: در این راستا یکی از ارکان اصلی جلسات و کارگروه‌های تخصصی در استان اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها هستند تا با حضور آنها تصمیمات این جلسه و کارگروه‌ها بهتر و شایسته برگزار شود.

در این نشست صمیمی دانشجویان و جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی سؤالات خود را از استاندار اردبیل مطرح کرده و استاندار نیز به آنها پاسخ گفتند.

انتهای پیام/62001/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول