اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور جوان فرماندار فارسان:

دفع فتنه 88 با خروش جنبش دانشجویی به اوج خود رسید

خبرگزاری فارس: مشاور جوان فرماندار فارسان گفت: جنبش دانشجویی از مهم‌ترین نیروهایی بود که با آگاهی و بصیرت لازم توانست نقش خود را در دفع فتنه 88 به خوبی ایفا کند.

دفع فتنه 88 با خروش جنبش دانشجویی به اوج خود رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سجاد محمدی صبح امروز در جمع فعالان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهرکرد، اعتراض دانشجویان در 16 آذر 1332 را به عنوان یکی از مهمترین حرکت‌های سیاسی معاصر دانست و اظهار داشت: این حرکت که توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام آغاز شد و مورد تایید امام(ره) نیز قرار گرفت نشانه طرد تفکر لیبرالی و مارکسیستی در دانشگاه‌های کشور و غلبه اسلام‌خواهی بود.

وی با بیان اینکه جنبش‌های دانشجویی معاصر دارای سه مرحله بوده است، افزود:در مرحله نخست، جنبش دانشجویی با جریان روشنفکری پیوند خورد و به آن وابسته شد که البته این حرکت در عین وابستگی و یا ارتباط با جریان روشنفکری ویژگی‌های خاص خود را نیز دارا بود.

محمدی، مرحله دوم را حرکتی کاملا مردمی عنوان کرد و گفت: با اوج‌گیری انقلاب در سال‌های56 و 57، جنبش روشنگری و دانشجویی که خود را پیشتاز جنبش سیاسی می‌پنداشت، ناگهان خود را عقب‌مانده یافت و حرکت عظیم مردمی در اعتراض علیه رژیم ستم شاهی جنبش دانشجویی را به تعجب واداشت.

مشاور جوان فرماندار فارسان ادامه داد: در مرحله سوم اهمیت حرکت سیاسی و دانشجویی در جدایی تفکر روشنگری از این جریان است.

محمدی تصریح کرد: در این مرحله جنبش دانشجویی پا به پای مردم پیش آمد و برای خود افتخاری بزرگ در تاریخ سیاسی ایران کسب کرد.

وی، بصیرت‌افزایی در محیط‌های دانشگاهی را از مهم‌ترین رسالت‌های جنبش‌های دانشجویی برشمرد و اظهار داشت: زمینه‌سازی، آگهی‌بخشی، تعمیق بینش‌ها و تبیین تحلیل درست مسائل از دیگر رسالت‌هایی است که بر دوش تشکل‌های دانشجویی گذاشته شده است.

مشاور جوان فرماندار فارسان افزود: تربیت دانشجویان فرهیخته و مومن جهت ورود موفقیت‌آمیز به جامعه نیز از اصلی‌ترین رسالت دانشگاه است.

محمدی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که باید همواره مورد توجه دانشجویان و تشکل‌های انقلابی و ارزشی قرار گیرد بحث اولویت‌بندی صحیح برای انجام فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌هاست.

وی، جوش و خروش بیش از پیش تشکل‌های دانشجویی را از اتفاقات مثبت پس از فتنه 88 عنوان کرد و گفت: جنبش دانشجویی یکی از مهم‌ترین نیروهایی بود که در دفع فتنه 88 با آگاهی و بصیرت لازم توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند.

محمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید توجه داشت که این پتانسیل‌های عظیم و نیرو‌های توانمند در راه پرداختن به مسائل غیرمهم و نه چندان دارای اولویت هزینه نشود.

انتهای پیام/68004/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول