اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا:

جنبش‌های دانشجویی همسویه نباشند

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه جریان‌های سیاسی و جنبش‌های دانشجویی نباید همسویه باشد، گفت: دانشجویان همواره باید نقد و آرمان‌گرایی را در فضای دانشگاه حاکم کنند.

جنبش‌های دانشجویی همسویه نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مرتضی هزاوه‌ای ظهر امروز در مراسم روز دانشجو با یکی دانستن پیام محرم، عاشورا و 16 آذر اظهار کرد: همه افرادی که آن پیام‌ها را دریافت کردند، متوجه شدند که مردن بر روی پاها بهتر از زندگی بر روی زانوهاست.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته حوادث زیادی در پیرامون دنیای ما اتفاق افتاده است، افزود: بیداری اسلامی، جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه، جنبش نرم‌افزاری، پیشرفت انرژی هسته‌ای، طرح تحریم‌های جدید اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، تحولات سوریه و برگزاری جنبش عدم تعهد در ایران، برگزاری کنفرانس‌های علمی، طرح سئوال از رئیس جمهور و... از جمله این اتفاقات بوده ولی جنبش دانشجویی در این زمینه‌ها عملکرد قوی نداشته است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه حمله به ورودی سفارت انگلستان کار سنگین و جدی است که در این اواخر توسط جنبش دانشجویی شکل گرفته است، افزود: جریان‌های دانشجویی همواره گفتمان‌ساز بوده‌اند که 16 آذر و تسخیر لانه جاسوسی از نمادهای جنبش‌های دانشجویی بوده است.

وی با اشاره به چرایی اینکه تشکل‌ها جریان‌ساز نشده‌اند، گفت: امروز وزن جنبش دانشجویی در ایران کم وزن‌تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی شده در حالی که این امر در آمریکا و اروپا پررنگ‌تر از ایران است.

هزاوه‌ای بیان داشت: جنبش دانشجویی کشور ما امروز در حال گرفتار شدن به بلایی است که می‌توان نام آن را هم‌افزایی منفی دانست.

به گفته وی، باید دید مقامات رسمی کشور و رسانه‌های داخلی و خارجی چقدر روی دانشجویان ایرانی حساب باز کرده‌‌اند که این امر نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا برای برون‌رفت از این آسیب اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی باید محورهایی را مد نظر قرار دهند به طوری که اگر جنبش‌های دانشجویی می‌خواهند، جنبش بمانند، نباید جریان‌ها و احزاب کشور را تأیید یا تکذیب کنند.

وی با تأکید بر اینکه استقلال در رفتارهای سیاسی باید مد نظر قرار گیرد، افزود: امروزه استقلال در رفتارهای سیاسی دانشجویان ضعیف است که در این راستا دانشجویان باید به دنبال نماینده‌های احزاب در دانشگاه عمل نکنند و آرمان‌های خود و جامعه را مد نظر داشته باشند.

هزاوه‌ای بیان داشت: دانشجو ضمن عمل به وظایف صنفی و رفاهی خود باید به مباحث روز جامعه بی‌توجه نباشد و جنبش‌های دانشجویی باید در برابر مسائل جامعه چالش ایجاد کند، چالشی که آرمان‌خواهی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی و جنبش‌های دانشجویی نباید همسویه باشد، گفت: دانشجویان همواره باید نقد و آرمان‌گرایی را در فضای دانشگاه حاکم کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا مشارکت سیاسی را مستلزم آگاهی سیاسی دانست و گفت: با توجه به اینکه 20 درصد دانشجویان زیر چتر تشکل‌های دانشجویی قرار دارند و 80 درصد عضو تشکل‌ها نیستند، باید نسبت به این قشر خاکستری توجه شود.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه فضای آزاد باید در دانشگاه‌ها شکل گیرد، خاطرنشان کرد: امروز دیگر دوره سوت و کف نیست و در فضای دانشگاه جایی ندارد به همین خاطر باید فضای باز در دانشگاه شکل گیرد.

انتهای پیام/89003/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول