اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجویان با صدور بیانیه‌ای:

16 آذر نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران است

خبرگزاری فارس: دانشجویان ایران اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی شریعت رضوی، احمد قند‌چی و مصطفی بزرگ‌نیا در بیانیه‌ای تاکید کردند: 16 آذر نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران است.

16 آذر نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دانشجویان ایران اسلامی همزمان با 16 آذر روز دانشجو با حضور بر سر مزار شهدای 16 آذر سال 1332 ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی شریعت رضوی، قند‌چی و بزرگ‌نیا و همه شهدای دانشجویی انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: 16 آذر نماد استکبار‌ستیزی و نقطه‌ عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران اسلامی است.

در این بیانیه که توسط فعال دانشجویی دانشگاه الزهرا قرائت شد آمده است: 16 آذر را باید به راستی نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران دانست. روزی که مشت‌های گره کرده عزم و خشم و غیرت دینی این ملت بزرگ توسط فرزندان دانشجویش بر سر ظلم، تعدی و فریبکاری مستکبران عالم فرود آمد و صفحات زرینی از استکبار‌ستیزی و ضداستعماری ایران را رقم زد.

* 16 آذر نماد دیگری از استکبار‌ستیزی است

دانشجویان ایران اسلامی در این بیانیه عنوان کردند: 16 آذر که به نام روز دانشجو نام گرفته نماد دیگری از استکبارستیزی و مخالفت ملی ایرانیان است؛ واقع شدن این روز در ماه پیروزی خون بر شمشیر (محرم‌الحرام حسینی) یادآور پیوند ناگسستنی دانشجویان و جوانان عاشورایی ایران اسلامی الگوی جاودان حریت و مردانگی تاریخ، حضرت سید‌‌الشهدا (ع) است که درس آزادگی از او آموختند و کربلاهای متعدد در طول عمر سی و چند ساله انقلاب آفریدند.

* جنبش دانشجویی همواره در خط ضد استکباری حرکت می‌کند

در این بیانیه تاکید شد: جنبش دانشجویی ایران بعد از گذشت قریب به 6 دهه از این رویداد ثابت کرده است که همواره در خط ضد استکبار و امپریالیسم حرکت می‌کند که فتح لانه جاسوسی آمریکا که مظهر تام استکبار جهانی است از آن جمله است؛ اشغال سفارتخانه شیطان بزرگ که در واقع تسخیر نماد استکبار و ظلم بود.

* استکبار در سراشیبی مشکلات قرار دارد/ پیش‌بینی امام در ارتباط با سرمایه‌داری محقق می‌شود

دانشجویان ایران اسلامی در این بیانیه خاطرنشان کردند: استکبار امروز در سراشیبی مشکلات متعددی قرار گرفته است؛ از جمله مهمترین آنها می‌توان به جنبش 99 درصد اشاره داشت. این مشکلات به حدی گسترش یافته که چاره‌ای جز اهانت به خاتم انبیاء (ص) برای آنها باقی نمانده است؛ البته که اینگونه اقدامات چاره‌ساز نبوده و روز به روز بر حجم این مشکلات افزوده می‌شود و دیر نیست که پیش‌بینی امام خمینی (ره) در مورد سرمایه‌داری نیز چون کمونیسم تحقق یابد.

* تنها راه سعادت بشری حاکمیت اسلام است

در این بیانیه آمده است: جنبش دانشجویی، امروز نیز همچون سال 32 با تاکید بر مواضع استکبار‌ستیزانه خود معتقد است که تنها راه سعادت بشری حاکمیت اسلام ناب محمدی (ص) است و این مهم امروز خود را در اشکال متفاوت سیاسی فرهنگی و اقتصادی بروز می‌دهد.

* ایران در نقطه کانونی تحولات منطقه قرار دارد

دانشجویان ایران اسلامی تاکید کردند: ایران امروز در نقطه کانونی تحولات منطقه قرار گرفته است و مدل «مردم‌سالاری دینی» که کارآمدی خود را نشان داده است باید در زمینه اقتصادی نیز به عنوان الگو و نمونه نیز مطرح شود. «ابزار اقتصاد مقاومتی» به عنوان راهبرد اصلی برای دستیابی به این مهم و همچنین ایجاد «سبک زندگی دینی» به دور از مصرف‌گرایی غربی می‌تواند به امور سرافرازانه ما از این مقطع حساس از انقلاب اسلامی کمک کند.

* پایداری و مقاومت تنها راه استمرار انقلاب و توسعه پیشرفت‌ها است

در این ادامه بیانیه خاطرنشان شد: آنچه بر جنبش دانشجویی که نزدیک به 6 دهه به اثبات رسیده، این است که تنها راه استمرار انقلاب و توسعه پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی «پایداری و مقاومت در قبال یکجانبه‌گرایی‌ها و زیاده‌خواهی‌های غرب به رهبری شیطان بزرگ» است؛ چنانکه مقاومت در 8 سال دفاع مقدس، تثبیت‌کننده ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و این مقاومت امروز در چارچوب دیگری از نقطه در شرایطی که جنگ سخت دشمن تبدیل به جنگ نرم شده دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم مقابله با فتنه‌گران و سازش‌گران در همه حال آمادگی دارند تا با همه توان از کیان مقدس انقلاب اسلامی ایران دفاع نمایند.

* امروز خط مقاومت ایران اسلامی از مرزهای ملی پا فراتر نهاده است

دانشجویان انقلاب اسلامی ایران در بیانیه خود افزودند: خط مقدم ایران اسلامی امروز مرزهای ملی را فرا نهاده و لبنان، فلسطین، سوریه و ... را در بر گرفته است. هم‌اکنون سوریه خط اول مقاومت جبهه انقلاب اسلامی علیه زورگویان جهانی شده و استکبار جهانی برای از بین بردن این ستون مقاومت دست در دست رژیم‌های مرتجع عرب منطقه، و قتل‌عام مردم این کشور می‌پردازند.

* یگانه راه پیروزی سرمشق قرار دادن ندای هیهات من‌ذله سالار شهیدان است

در این بیانیه خاطرنشان شد: پیروزی بزرگ و ارزشمند به دست آمده در جبهه مقاومت در جنگ 8 روزه غزه که به تصریح فلسطینی‌ها الگوگیری از حرکت انقلاب اسلامی ایران بوده، بار دیگر ثابت کرد که یگانه راه پیروزی، استقامت و پایداری و سرمشق قرار دادن ندای «هیهات من ذله» سالار شهیدان است.

 * پیشرفت ایران اسلامی از گذرگاه مقاومت بر آرمان‌های اصیل انقلاب می‌گذرد

در ادامه این بیانیه آمده است: در فضای کنونی کشور به تازگی زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه برخی یا از سر حماقت یا بر اساس خیانت، حرف از سازش در برابر غرب می‌زنند شنیده می‌شود، جنبش دانشجویی به عنوان زبان گویای ملت اعلام می‌کند که پیشرفت ایران اسلامی نه از راه سازش در برابر غرب که از گذرگاه مقاومت و پافشاری بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی می‌گذرد.

* وحدت و یکپارچگی مسئولان تحت لوای رهبری راه گذر از پیچ تاریخی است

دانشجویان تاکید کردند: جنبش دانشجویی گذر از پیچ تاریخی کنونی را در گرو حفظ وحدت و یکپارچگی مسئولان تحت لقای ولایت فقیه می‌داند و معتقد است آنچه مملکت را از آسیب در امان می‌دارد، پشتیبانی از ولایت فقیه است.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: مستکبران عالم بدانند دانشجویان این دیدار با نصب‌العین قرار دادن منویات رهبری با گوش جان ندای مولا و مقتدایشان امام خامنه‌ای را شنیده و لبیک گفتند و بصیرت را سرلوحه قرار داده و در راه عدالت‌خواهی و مطالبه آرمان‌های اصیل انقلاب و خمینی کبیر هیچگونه ظلمی را پذیرا نیستند. چرا که ما وارثان فاتح همیشه سرافراز لانه استکبار به امپریالیسم شهید مهدی رجب‌بیگی هستیم که فرمود « می‌رویم تا خط امام بماند.»

دانشجویان ایران اسلامی در پایان عنوان کردند: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 16 آذر 1332 و دومین سالگرد شهادت استاد شهریاری اعلام می‌داریم ما دانشجویان تا پای جان در راه حفظ و حراست از کیان انقلاب و آرمان‌های امام راحل ایستاده‌ایم و با جهاد علمی و عملی ضمن مبارزه با استکبار جهانی جهت سرافرازی روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویی استکبار جهانی خواهیم کوبید و به حول و قوه الهی و با مدد از ارواح طیبه شهدا، سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 2462/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول