اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته رخ داد

صادرات 17 میلیون دلار سفال از همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: در سال 91 سفال و سرامیک همدان با صادرات 17 میلیون و 359 هزار و 466 دلار در امر صادرات پیشتاز بود.

صادرات 17 میلیون دلار سفال از همدان

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه لاله‌جین همچنان پایتخت سفال و سرامیک ایران است، افزود: در سال گذشته سفال در صادرات پیشتاز بود و همین می‌تواند بر ارزش این صنایع‌ دستی فاخر همدان صحه بگذارد.

وی از صادرات بیش از 17 میلیون دلاری سفال و سرامیک در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 91 سفال و سرامیک همدان با صادرات 17 میلیون و 359 هزار و 466 دلار در امر صادرات پیشتاز بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: سفال و سرامیک در اقلام متنوعی به کشورهای عراق، هلند، امارات، ترکیه، قطر، آلمان، ایتالیا، بلغارستان، دانمارک و کویت صادر می‌شود.

به گفته وی، در سال گذشته 3 میلیون و 715 هزار و 270 تن سفال و سرامیک به کشورهای مختلف ارسال شده است.

ایزدی با اشاره به صادرات رسمی این صنایع‌دستی فاخر تولید لاله‌جین یادآور شد: 14 میلیون و 606 هزار و 466 دلار سفال و سرامیک به صورت رسمی به کشورهای اروپایی ایتالیا، آلمان، بلغارستان، دانمارک، ترکیه و هلند و آسیایی امارات، عراق، کویت و قطر صادر شده است.

وی در پایان با بیان اینکه 2 میلیون و 753 هزار دلار سفال به شکل غیر رسمی صادر شده است، یادآور شد: در سال 91، صادرات غیر رسمی سفال و سرامیک از مرزهای بندر گناوه، تهران، ایلام، باشماق و مهران به کشورهای امارات، هلند و عراق صورت گرفته است.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول