اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

صادرات 88 هزار تن کالا از شهرستان ملایر

سرپرست اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ملایر از صادرات 88 هزار تن کالا در سال گذشته از شهرستان ملایر خبر داد.

صادرات 88 هزار تن کالا از شهرستان ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن بهرامی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر از صدور 228 فقره گواهی مبدأ به میزان حجمی 5 میلیون کیلوگرم و به ارزش دلاری 12 میلیون دلار در سال گذشته خبر داد و افزود: این محصولات به کشورهای لهستان، اوکراین، ترکیه، اسپانیا، عراق، رومانی، جمهوری چک، هلند، صربستان، مراکش، مجارستان، امارات متحده عربی و اسلواکی صادر شده است.

وی بیان کرد: این محصولات شامل انواع کشمش، خرما، گل گوگرد، روغن سبزه ، مواد معدنی و... بوده است.

سرپرست اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ملایر ابراز داشت: میزان صادرات شهرستان ملایر 88 هزار تن و به ارزش ریالی 57 میلیون و 558 هزار و 17 دلار بوده که 46 درصد صادرات استان را از نظر ارزش دلاری به خود اختصاص داده و در استان رتبه نخست را از نظر صادرات دارد.

وی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خشکبار را موقعیتی منحصر به فرد برای این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این راستا، با پیگیری‌های انجام شده اجرایی شدن منطقه آزاد خشکبار و مواد غذایی با سرمایه اولیه 30 میلیارد تومان مشخص و اقدامات نهایی در حال انجام است.

بهرامی همچنین از آمادگی جوانان اعضای این اتاق برای راه‌اندازی انجمن جوانان بازرگان اتاق ملایر خبر داد و گفت: متأسفانه هنوز در خصوص بندهای 16 و 17 این نامه ترتیب اثری صورت نگرفته است.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر، 181 فقره کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی ملایر صادر شده که 70 فقره از این کارت‌ها معتبر است و 62 مورد نیز برای صدور و تمدید کارت بازرگانی در دست اقدام است.

انتهای پیام/89013/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول