اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

ارزآوری 52 میلیون دلاری صادرات لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات لوازم خانگی از استان در سال گذشته 52 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

ارزآوری 52 میلیون دلاری صادرات لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

رحمان کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: استان پنج سال متوالی به عنوان صادرکننده ملی لوازم خانگی کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه صادرات لوازم خانگی 52 میلیون دلار برای استان ارزآوری داشته است، افزود: در سال گذشته افزون بر 14 میلیون و 450 هزار کیلوگرم لوازم خانگی از استان به خارج از کشور صادر شده است.

کرمی ادامه داد: انواع کولر آبی، یخچال، فریزر، بخاری، آبگرمکن و سیلندر گاز از جمله لوازم خانگی صادر شده از استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشورهای هدف صادرات استان، تصریح کرد: عراق، پاکستان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، دبی و کشورهای آفریقایی از مهم‌ترین بازارهای هدف لوازم خانگی استان است.

کرمی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری قطب صادرات لوازم خانگی در کشور است، خاطرنشان کرد: در استان سالانه 850 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی تولید می‌شود.

وی بر ضرورت تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی نامگذاری شده است؛ برهمین اساس باید با اقدامات حماسی این شعار را به بهترین نحو محقق کرد.

کرمی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اخیر غرب، اظهار کرد: بهترین راه مقابله با این تحریم‌ها و ترفندهای اقتصادی، عمل حماسی در این بخش است و این امر می‎طلبد تا مردم نسبت به آن حساس و دقیق باشند.

انتهای پیام/68004/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول