اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد

تکمیل چرخه تولید صنایع مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس/ رشد 6 درصدی صادرات غیرنفتی

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: با تکمیل چرخه تولید صنایع مستقر در منطقه خلیج فارس، این منطقه به قطب صادرات غیر نفتی کشور تبدیل خواهد شد.

تکمیل چرخه تولید صنایع مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس/ رشد 6 درصدی صادرات غیرنفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود هندیان امروز در نشستی اظهار داشت: با توجه به پیاده‌سازی نظام مدیریت یکپارچه و بهره‌مندی از مدل‌های نظامند در چرخه کار، توانستیم بالغ بر سه میلیون و 173 هزار و 533 تن تولیدات منطقه به ارزش 698 میلیون و691 هزار و 838 دلار به بازارهای هدف صادر کنیم.

وی ادامه داد: این مهم در حالی رخ می‌ده که علی‌الرغم محدودیت‌های بین المللی صادرات که نسبت به سال 1390 در مقام تناژ با شش درصد رشد و در باب ارزش حدود 11.5 درصد را محقق کرده‌ایم.

به گفته، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، این مهم یک موفقیت کم نظیر در حوزه صادرات غیر نفتی به شمار می‌آید.

هندیان یادآور شد: این میزان صادرات شامل دو میلیون و 966 هزار و 582 تن مواد معدنی، 95 هزار و 151 تن شمش آلومینیوم، 73 هزار تن اسلب فولادی، 30 هزار تن آهن اسفنجی و 8800 تن روی بود.

این مسئول افزود: این روند با قوت و شدت بیشتر در سال 92 به عنوان یک برنامه نظام‌مند و با بازدهی بالا در دستور قرار خواهد گرفت و مقرر داریم نسبت به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در تولید، بالا بردن جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، پایین آوردن هزینه‌های تولید به منظور مشارکت در تجلی سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی مزین شده نقشی پر رنگ‌تر را ایفا کنیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اظهار امیدواری کرد با تکمیل چرخه تولید صنایع مستقر در منطقه، منطقه ویژه خلیج فارس به عنوان یک نماد در صادرات محصولات غیر نفتی تبدیل شود.

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس واقع در غرب بندرعباس و با مناطق ویژه بندری شهید رجایی، کشتی‌سازی و صنایع فراساحل و پالایشگاه این شهر همجوار است.

دسترسی آسان به آب‌های آزاد و ساحلی بودن منطقه ویژه خلیج فارس و همچنین برخورداری این منطقه از اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد فله از جمله مزایای آن است که سرمایه‌گذاران را برای ترغیب به حضور در آن تشویق می‌کند.

در حال حاضر چندین کارخانه در حوزه ذوب و احیای فلزات در این منطقه فعالیت خود را آغاز کرده و سالیانه حجم قابل توجهی از فلزات را به کشورهای مختلف صادر می‌کند.

آلومینیوم هرمزگان، هرمز آل، فولاد کاوه کیش، فولاد جنوب، فولاد هرمزگان و چندین واحد تولیدی بزرگ و کوچک از جمله کارخانه‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس است.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول