اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبرداد

افزایش صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی در سال 91

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، از افزایش صادرات غیرنفتی استان در سال 91 به میزان دو میلیارد دلار خبر داد.

افزایش صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، محمدجعفر عظمایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: ارزش صادرات غیرنفتی این استان در سال 91 بیش از دو میلیارد و 123 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: با وجود شرایط خاص منبعث از تحریم و جنگ اقتصادی غرب، صادرات آذربایجان‌شرقی در مقایسه با مدت مشابه سال 90 بیش از چهار درصد رشد داشته است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: وزن کالاهای صادر شده در 12 ماهه 91 نیز بیش از 2 میلیون و 17هزار تن بوده است.

عظمایی، عمده کالاهای صادر شده از آذربایجان‌شرقی در سال 91 را به مقصد 85 کشور جهان به ترتیب بیشترین سهم صادرات مربوط به کالاهای صنعتی با 787 میلیون دلار، کالاهای کشاورزی با 245 میلیون و 200 هزار دلار، محصولات صنایع مس استان با 244 میلیون و 500 هزار دلار، فرش و صنایع دستی با 211 میلیون و 600 هزار دلار، محصولات پتروشیمی با 170 میلیون و 800 هزار دلار همچنین فلزات با 163 میلیون و 700 هزار دلار عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: سنگ و مواد معدنی با ارزش صادراتی 134 میلیون و 120هزار دلار، منطقه آزاد ارس با ارزش صادراتی 120 میلیون و 800 هزار دلار، تجارت چمدانی با ارزش صادراتی 43 میلیون دلار و شرکت تعاونی مرزنشینان با ارزش صادراتی 3 میلیون و 175 هزار دلار بیشترین سهم صادرات را داشته‌اند.

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول