اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کل سازمان توسعه تجارت خبر داد

پیش‎بینی صادرات 59 میلیارد دلاری در سال جاری

معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: میزان صادرات پیش‏بینی شده در سال جاری 59 میلیارد دلار است.

پیش‎بینی صادرات 59 میلیارد دلاری در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کیومرث کرمانشاهی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: سال گذشته سال بسیار ویژه‏ای برای اقتصاد کشور از جمله در بخش تجارت بوده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه تحریم‏ها و تنگناها عملکرد قابل قبولی در حوزه تجارت طی سال گذشته ارائه شده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‏ریزی‏ها نخستین گام جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و گروه‏بندی کالاها بود.

معاون کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه مدیریت واردات کشور یکی از مهم‏ترین هدف‎گذاری‏های بخش بازرگانی کشور بوده است، تصریح کرد: حمایت از تولید ملی یکی از رویکردهای مهم این هدف به شمار می‏رود.

وی با تاکید بر اینکه مجموع عملکرد تجارت خارجی کشور طی سال گذشته 96 میلیارد دلار بوده است، یادآور شد: 53 میلیارد دلار در بخش واردات و 43 میلیارد دلار در بخش صادرات اقدام شده است.

*افزایش 25 درصدی صادرات غیرنفتی به صورت خالص

کرمانشاهی با اشاره به اینکه صادرات غیر نفتی کشور به صورت خالص و بدون احتساب میعانات و محصولات پتروشیمی 25 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در زمینه صادرات غیر نفتی اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات غیر نفتی کمترین آسیب را از تحریم‏ها دیده است، تصریح کرد: مجموع صادرات غیر نفتی طی سال گذشته کمتر از 5 درصد کاهش داشته است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه با خلق حماسه‏ در حوزه صادرات در سال جاری می‏توان حماسه اقتصادی را پایه‏گذاری کرد، یادآور شد: برابری صادرات غیر نفتی با واردات کشور از مهم‏ترین اهدافی است که در تحقق شعار سال باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه اقتصادی و سند راهبردی، صادرات پیش‎بینی شده در سال جاری 59 میلیارد دلار است، ادامه داد: از این رقم 41 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و 18 میلیارد دلار مجموع خدمات پیش‏بینی شده است.

کرمانشاهی با تاکید بر اینکه امسال با برنامه‎ریزی می‏توانیم به برابری صادرات و واردات در کشور دست پیدا کنیم، گفت: بهبود حدود 30 درصدی کسری تراز تجاری یکی از اقدامات خوب سال 91 به شمار می‏رود.

انتهای پیام/73006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول