اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

کاهش واردات تا 11 هزار تن/ صادرات 35 میلیون دلار در‌آمد داشته است

مدیرکل گمرکات استان اردبیل از کاهش واردات از طریق گمرکات استان تا سقف 11 هزار تن در سال 91 خبر داد.

کاهش واردات تا 11 هزار تن/ صادرات 35 میلیون دلار در‌آمد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر عباس‌زاده ظهر امروز در جریان بازدید از تاسیسات و واحدهای توسعه گمرک اردبیل اظهار داشت: در سال 91 یک حرکت جهشی را در افزایش صادرات و در مقابل حرکت رکودی در واردات را شاهد بودیم.

وی میزان واردات قطعی به استان را حدود 11 هزار و 55 تن اعلام کرد و یادآور شد: ارزش این میزان واردات 66 میلیون و 200 هزار دلار بوده که اغلب مربوط به مواد اولیه و خودرو و ماشین‌آلات بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل در خصوص بالا بودن ارزش واردات نسبت به صادرات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گمرکات استان اردبیل گمرک تخصصی در واردات خودرو است به همین خاطر حجم واردات ما و ارزش آن‌ها جهش قابل توجهی داشته است.

عباس‌زاده گفت: در همین زمینه واردات ما از لحاظ وزن حدود 70 درصد و از نظر ارزش 15 درصد کاهش داشته که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با توجه به نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی با تقویت تولید داخلی کاهش واردات را شاهد باشیم.

این مسئول آمار قطعی صادرات استان را نیز رقمی حدود 27 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: این میزان کالا در طول سال 91 به کشورهای خارجی به ویژه آذربایجان و آسیای میانه صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل از مصنوعات چوبی، پلاستیکی، محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی، کائوچو و برخی ماشین‌آلات سبک و سنگین صنعتی به عنوان عمده صادرات استان یاد کرد و افزود: از نظر وزن 10 درصد و از نظر ارزش 4 درصد رشد صادراتی را در استان شاهد هستیم.

عباس‌زاده در‌آمد استان را از محل صادرات حدود 35 میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از در‌آمد گمرکات صرف کارهای زیر‌ساختی شده که البته در این زمینه مسئولان استانی نیز از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی یاریگر ما بودند.

وی همچنین از تردد 3 هزار و 750 خودرو در گمرکات خبر داد و تصریح کرد: این ترددها نیز 4 درصد رشد نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد این فرایند به دلیل کاهش سفرهای خارجی ایرانیان رو به تعدیل گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل گمرکات استان اردبیل در پایان سخنان خود از ارائه خدمات مناسب برای مسافران نوروزی در ایام تعطیلات سپری شده خبر داد و ابراز داشت: بخش عمده‌ای از مسافرت‌ها به صورت زمینی و از طریق گمرک بیله‌سوار انجام شده در حالی که میزان خروجی مسافران از گمرک 90 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/62003/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول