اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد

صادرات بیش از 19 میلیون تن کالا از استان بوشهر

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال گذشته بیش از 19 میلیون و 225 هزار تن کالا به ارزش 14 میلیارد و 649 میلیون دلار از استان بوشهر صادر شده است.

صادرات بیش از 19 میلیون تن کالا از استان بوشهر

عباس تابش امروز در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: این میزان صادرات از کالاهای غیرنفتی به انضمام میعانات گازی بوده است.

وی افزود: با این میزان صادرات در سال گذشته، استان بوشهر در صادرات مواد غیر نفتی به انضمام میعانات گازی رتبه اول را در بین 147 گمرک کشور به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد:‌ در بخش کشاورزی نیز از طریق گمرک بوشهر 16 هزار و 996 تن کالای کشاورزی به ارزش27 میلیون و 771 هزار دلار صادر شده است.

وی ادامه داد: این کالاها شامل ماهی تازه و منجمد، میگوی پرورشی، خرما، انواع کشمش، سیب درختی، انواع میوه و تره‎بار و ... است که از طریق گمرک بوشهر به سایر  کشورها صادر شده است که از نظر وزن 1.2درصد و از نظر ارزش 4.5 درصد از کل صادرات بوشهر را به خود اختصاص داده است.

تابش صادرات بخش صنعت را در یکسال گذشته بیش از یک میلیون و 313 هزار تن کالای صنعتی به ارزش 582 میلیون و 647 هزار دلار شامل سایر محصولات پتروشیمی، مصنوعات مسی و سیمان عنوان کرد.

وی افزود: این میزان از نظر وزن و ارزش به ترتیب 4/96 و 3/95 درصد از کل وزن و ارزش صادرات بوشهر را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: طی این مدت 32 هزار و 346 تن کالای معدنی به ارزش 480 هزار و 849 دلار و 48 تن کالای صنایع دستی به ارزش بالغ بر 85 هزار دلار صادر گردیده است.

تابش یادآور شد: طی این مدت تعداد 162 فقره کارت بازرگانی جدید صادر و بیش از 217 کارت بازرگانی تمدید شده است.

وی گفت: در راستای کمک‎رسانی و تامین مایحتاج اولیه زلزله‎زدگان شهرستان دشتی اولین محموله هدایا با بیش از 30 تن انواع مواد غذایی توسط این سازمان با همکاری مجمع امور صنفی و اتحادیه صنف خوار و بار و لبنیات شهرستان بوشهر به محل زلزله‎زدگان شهرستان دشتی ارسال شد.

تابش ادامه داد:‌ امروز این مواد غذایی شامل کنسرو ماهی، کنسرو لوبیا، نان بسته‎بندی شده، آب معدنی و غیره توسط خودروهای سبک و نیمه سنگین برای کمک به مناطق زلزله‎زدگان شهرستان دشتی ارسال گردید.

وی اضافه کرد: ‌این اقلام با همکاری جامعه اصناف، صنعت ، معدن و تجارت استان تهیه و بسته‎بندی شده و برای رفع کمبودها و تامین نیاز مردم مناطق زلزله‌زده فرستاده شده است.

تابش خاطرنشان کرد: محموله‎های دیگری از هدایا در اسرع وقت و روزهای آتی به این مناطق ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول