اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران:

صادرات کیوی مازندران از مرز 3 میلیون دلار گذشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات کیوی مازندران هم‌اکنون به رقم 3 میلیون و 100 هزار دلار رسیده است.

صادرات کیوی مازندران از مرز 3 میلیون دلار گذشت

مرتضی هاشم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: صادرات کیوی در سال 90 حدود یک میلیون و 903 هزار دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در 12 ماه سال گذشته، بیش از یک میلیون و 190 هزار دلار افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به درصد رشد صادرات کیوی نسبت به سال 90 گفت: صادرات کیوی از گمرکات مازندران طی 12 ماهه سال 91 نسبت به مدت مشابه سال 90 رشدی 63 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: از لحاظ وزنی نیز صادرات کیوی در 12 ماهه سال 91 نسبت به مدت مشابه سال 90 بیش از 56 درصد رشد داشته به طوری‌که از رقم 2 هزار و 347 تن به رقم 3 هزار و 670 تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به کشورهای هدف صادرات کیوی استان اشاره کرد و گفت: کشورهای cis نظیر ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی نظیر ترکیه، عراق و لبنان مهم‌ترین کشورهای هدف صادرات کیوی استان مازندران هستند.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه استان مازندران رتبه اول تولید کیوی در کشور را دارا است، متذکر شد: ظرفیت مازندران به ویژه غرب استان به علت دارا بودن شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب، بارندگی فراوان و زمین‌های حاصلخیز در کنار بسته‌بندی مناسب، جلوگیری از صادرات کیوی نامرغوب و استفاده از نیروهای متخصص در امر تولید را می‌توان به عنوان مهمترین مولفه‌های لازم جهت حفظ و توسعه بازارهای هدف این محصول عنوان کرد.

انتهای پیام/2296/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول