اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان‌رضوی:

ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در خراسان‌رضوی محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: تعهد اداره کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی برای ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در سال گذشته در خراسان‌رضوی محقق شده است.

ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در خراسان‌رضوی محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ محمد سنجری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سال گذشته این اداره اظهار کرد: سال گذشته سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده بود که اداره کل کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق شعار سال اقدامات موثر و اساسی انجام داد و یکی از آنها ایجاد 150 هزار فرصت شغلی تا پایان سال بود.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در جامعه توجه و تعهد به اشتغال است، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی متعهد شد در سال 91 حدود 150 هزار فرصت شغلی را در استان به وجود آورد که در راستای تحقق این برنامه حدود 13 جلسه کارگروه اشتغال و بیش از 30 جلسه کمیته تخصصی اشتغال در خراسان‌رضوی برگزار شده است.

سنجری بیان کرد: تعهد خراسان‌رضوی برای ایجاد 150 هزار فرصت شغلی با توجه به تلاش‌های فراوانی که مسئولان انجام دادند تحقق پیدا کرد و 109 درصد تحقق اشتغال خراسان‌رضوی صورت گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی عنوان کرد: در این راستا حدود 59 هزار فرصت شغلی در بخش مسکن با احداث 117 هزار واحد مسکن مهر، 109 هزار فرصت دیگر نیز در بخش‌های اقتصادی متفرقه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد از فرصت‌های اشتغالی ایجاد شده متعلق به مردان و 40 درصد آن متعلق به بانوان است، گفت: این فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف به این صورت که 55 درصد در خدمات، 22 درصد در بخش کشاورزی و 23 درصد در صنعت بوده است.

سنجری خاطرنشان کرد: همچنین توسط کاریابی‌های خراسان‌رضوی حدود 25 هزار و 966 فرصت شغلی ایجاد شده و به افراد معرفی شدند و این اشتغال بیشتر در بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در راستای ساماندهی اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز در خراسان‌رضوی اقدامات مهمی صورت گرفته و هدفگذاری در سال 91 حدود 4 هزار نفر بود که تا پایان سال 4هزار و 500 نفر از این طریق مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 و 91 موفق شدیم در خراسان‌رضوی 122 هزار و 744 مجوز برای اشتغال مشاغل خانگی صادر کنیم، افزود: تعداد طرح‌های مشاغل خانگی معرفی شده به بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات 98 هزار و 464 نفر برای استفاده از اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی طرح‌های اشتغال خانگی 354 میلیارد تومان بوده و تعداد افرادی که موفق به اخذ تسهیلات شدند 44 هزار و 993 نفر با ارزش 158 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول