اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم:

امسال حداقل دستمزد کارگران روزانه 162 هزار ریال است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال جدید روزانه 162 هزار ریال است.

امسال حداقل دستمزد کارگران روزانه 162 هزار ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، ایرج محبی‌زاده ظهر امروز در نشست با مسئولان اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره در یکسال اخیر بوده است.

وی افزود: حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان و تامین رضایت خاطر آنها نیز در دستور کار قرار دارد و برای این مهم نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم خاطر نشان کرد: در اجرای ماده 141 قانون کار و بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار حداقل مزد کارگران در سال 92 بیش از 162 هزار ریال است و تمامی کارفرمایان موظفند طبق تبصره ماده 141 قانون کار در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکنند و در صورت تخلف ضامن تادیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید هستند.

محبی‌زاده تصریح کرد: از ابتدای سال 92 سایر سطوح مزدی نیز روزانه 10 درصد مزد ثابت یا مزد مبنا (موضوع ماده 36 قانون کار) به اضافه روزانه 19 هزار و 485 ریال به نسبت آخرین مزد در سال 91 افزایش می‌یابد که با اعمال افزایش این بند مزد شغل و نیز مزد ثابت کارگران نباید از مبلغ 162 هزار ریال کمتر شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم ادامه داد: برای سال 92 کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای موضوع تبصره 3 ماده 36 قانون کار بابت هر کارگر (مجرد یا متاهل) ماهانه 350 هزار ریال تعیین شده است که باید از سوی کارفرمایان به آنان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: بر ‌اساس مصوبه شورای‌عالی کار در راستای تقویت و مهارت‌محوری، بهره‌مندی کارگران و در نتیجه رضایتمندی کارگران با سابقه از ابتدای سال 92  به همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه بوده و یا یکسال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان در همان کارگاه گذشته باشد روزانه 3 هزار ریال نیز به عنوان پایه سنوات پرداخت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: پرداخت مبلغ مربوط به پایه سنواتی کارگران مشمول طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل با در نظر گرفتن رقم فوق‌الذکر برای گروه یک و برای دیگر گروه‌ها به نسبت گروه‌های شغلی پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم گفت: مقررات این مصوبه شامل حال دانش‌آموزان و دانشجویانی که در ایام تعطیلات تابستانی در سال 92 به طور موقت در کارگاه‌ها اشتغال می‌یابند، نخواهد شد.

انتهای پیام/2451/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول