اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر زاهدان خبر داد

بالا بودن درصد ابتلا به افسردگی در بانوان سیستان و بلوچستان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: درصد افسردگی بانوان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

بالا بودن درصد ابتلا به افسردگی در بانوان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، فاطمه زیرکی ضمن بیان بخشی از فعالیت‌های شورای اسلامی شهر در ارتباط با رسیدگی به امور بانوان اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کمیته‌ای به نام کمیته بانوان فعالیت می‌کند که بررسی معضلات و مشکلات بانوان را به عهده دارد.

وی با ابراز خرسندی از هم‌اندیشی و همکاری بانوان فرهیخته و نخبه با این کمیته افزود: کمیته بانوان شورای شهر در طول سال با تشکیل جلسات متعددی با حضور بانوان فرهیخته و نخبه به بررسی مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این قشر مهم جامعه می‌پردازد و تاکنون به نتایج خوبی رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر زاهدان با اشاره به تأثیرگذاری نقش بانوان در تصمیم گیری‌ها و انجام امور جامعه بیان داشت: بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و بدون مشارکت آنان نمی‌توان در توسعه پایدار شهری موفق باشیم.

زیرکی از درصد بالای افسردگی بانوان استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: درصد افسردگی بانوان استان نسبت به سایر استان‌ها خیلی بیشتر است و متأسفانه نبود مکان‌های تفریحی ویژه بانوان نیز به این قضیه دامن می‌زند لذا به منظور ارتقای روحیه بانوان و اختصاص مکانی مناسب و مختص آنان برای انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، زمینی به مساحت حدود 5 هکتار برای احداث پارک بانوان در اختیار استانداری  قرار داده شده که هم اکنون در حال احداث است.

وی کاهش بودجه مربوط به مسائل بانوان را از دیگر مشکلات فرا روی جامعه بانوان دانست و افزود: تمامی مسئولان باید با ایجاد یک مدیریت واحد و خودداری از موازی‌کاری برای برطرف کردن مشکلات بانوان اقدام کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر زاهدان به حضور تعداد زیادی از بانوان هنرمند در استان اشاره کرد و بیان داشت: موضوع اشتغالزایی بانوان امر بسیار مهمی است و می‌توان با ایجاد مراکز کارآفرینی در سطح استان و یا با استفاده از این‌گونه افراد هنرمند در نمایشگاه‌های صنایع دستی کشوری و سایر همایش‌ها، روحیه امید به زندگی و همچنین حضوری فعال و مثمر ثمر در جامعه را برای آنان به وجود آورد.

زیرکی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری زاهدان برای ترغیب هرچه بیشتر بانوان فرهیخته و هنرمند برای حضوری فعال‌تر در جامعه این آمادگی را دارد تا نسبت به در اختیار گذاشتن برخی از اماکن تحت اختیار خود از قبیل فرهنگسراها و بازارهای محلی به بانوان فعال به صورت رایگان اقدام کند.

انتهای پیام/75002/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول