اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد در جمع دانشگاهیان گچساران:

حضرت ‌زهرا (س) بهترین الگو برای تمام بانوان دنیا است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران حضرت فاطمه (س) را تندیس زیبایی‌های هستی دانست و گفت: حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای تمام بانوان دنیا است.

حضرت ‌زهرا (س) بهترین الگو برای تمام بانوان دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جلسه هم‌اندیشی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز و در محل سالن همایش‌های این واحد دانشگاهی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران اظهار کرد: احترام به معلم یعنی احترام به انسان برتر، یعنی پیروی از حجیت و حضور در کلاس درس و مباحث علمی به معنای انتخاب یک حقیقت برتر است.

حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی افزود: اگر دختر و پسر دانشجو بعد از اینکه این گوهر را از خدا دریافت کردند و به آنچه از معرفت علمی استاد را که پذیرفتند، اکتفا نکردند و تقوا پیشه کردند پا جای پای فاطمه زهرا (س)گذاشته‌اند.

وی افزود: اینچنین است که می‌شود حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار داد و در تمامی زوایای زندگی از آن بهره گرفت.

این استاد حوزه علمیه قم، حضرت زهرا (س) را الگویی برای ائمه اطهار (ع) عنوان و تصریح کرد: پیروی از برتر و انتخاب برتر مسئله مورد اختلاف مذاهب بوده و این جنگ، جنگ حجیت است.

ملک‌حسینی با بیان این‌که ما ادعا می‌کنیم که هدایت برتر، نور برتر و حقیقت برتر از آن ما است، ابراز داشت: امام علی (ع) حقیقت برتر و کسی است که باید از ایشان آموخت و عمل را بر اساس رفتار وی تنظیم کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: فاطمه (س) شرافتش یعنی اخلاقش و کرامتش یعنی تقوایش در پرتو عنایت حجیت رسول خدا(ص) شکل گرفته است.

ملک‌حسینی افزود: فاطمه زهرا (س) پس از اینکه از گوهر عقل الهی برخوردار شد و خودش را شناخت و فهمید باید حقیقت برتر را انتخاب کند، به شرافتمندترین حقیقت تاریخ تبدیل شد.

فاطمه(س) تندیس همه زیبایی‌های عالم خلقت است

وی حضرت زهرای مرضیه را تندیس همه زیبایی‌های عالم خلقت دانست و ابراز داشت: اگر قرار بود تمامی زیبایی‌ها در حقیقتی مجسم شود در شخصیت این بانوی بزرگوار مجسم می‌شد.

ملک‌حسینی تصریح کرد: اگر خدا می‌خواست نشان دهد تمامی زیبایی‌های هستی تبدیل به یک تندیس شود و تقدیم بشریت گردد، تندیس فاطمه (س) به عنوان تمام زیبایی‌ها به بشر نشان داده می‌شد.

وی با اشاره به این‌که رشد علم و دانش در پرتو توجه به حقیقت برتر ایجاد می‌شود، بیان داشت: اگر کسی به این مهم توجهی نداشته باشد متوقف می‌شود و آن علم اجازه حرکت به وی را نمی‌دهد.

انتهای پیام/82001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول