اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی ملی‌پوش اصفهانی تنیس روی میز:

بانوان هم می‌تواند مثل آقایان نتایج خوبی در پینگ‌پنگ بیاورند / امیدوارم باشگاه ذوب‌آهن طلبم را بدهد

بانوی ملی‌پوش اصفهانی تنیس روی میز گفت: اگر به بانوان به اندازه آقایان نیز توجه و رسیدگی شود به طور قطع و یقین نتایج قابل توجهی در رشته پینگ پنگ به دست می‌آید.

بانوان هم می‌تواند مثل آقایان نتایج خوبی در پینگ‌پنگ بیاورند / امیدوارم باشگاه ذوب‌آهن طلبم را بدهد

پریسا صمدی ملی پوش با سابقه اصفهانی و بازیکن نمونه اخلاق کشور است که هم در زمینه ورزش، هم در میدان علم و عمل و هم در حوزه ارزش‌ها بانوی نمونه جامعه تنیس روی میز و در مجموع ورزش اصفهان و کشور محسوب می‌شود.

با این بانوی موفق در ورزش و علم مصاحبه‌ای انجام دادیم که توجه شما را به این گفتگو جلب می‌کنیم:

* بیشتر از خودت بگو؟

پریسا صمدی متولد 1368 از شهرستان کاشان که دانشجوی رشته پزشکی و عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران هستم و در سال 87 از طرف سازمان ملی جوانان به عنوان جوان برگزیده و نخبه در جشنواره حضرت علی اکبر شناخته شدم.

* چرا این رشته را انتخاب کردی؟

از 10 سالگی زیر نظر پدرم که خود از بازیکنان این رشته هستند پینگ‌پنگ را در طبقه پایین منزلمان آغاز کردم و در سن 15 سالگی مقام سوم جوانان کشور، سپس سوم بزرگ‌سالان ایران را کسب کردم و از همان جا موفقیت‌های من در رده ملی آغاز شد و تا به الآن نیز در منزل به همراه پدرم مشغول به تمرین هستم.

* از سابقه و مقام‌های کسب شده خودتان برای ما بگویید؟

من از سال 83 به عضویت تیم ملی جوانان و بزرگ‌سالان ایران درآمدم و توانستم در سال 84 در چهارمین دوره مسابقات کشورهای مسلمان جهان مقام دوم تیمی و سوم دوبل را کسب کنم، دو دوره مقام اول تیمی و انفرادی مسابقات آسیای میانه، سوم تیمی و انفرادی تورنمنت کشورهای مسلمان، حضور در مسابقات آسیایی هندوستان و کره جنوبی، شرکت در مسابقات جهانی چین، مسکو، هلند و در آخر حضور در مسابقات کاپ آسیا در چین، کسب چندین عنوان قهرمانی در رده‌های جوانان و بزرگ‌سالان کشور و…

* چه اهداف و آرزوهایی را در تنیس روی میز دنبال می‌کنید؟

در حال حاضر آرزو دارم برای نخستین‌بار سهمیه المپیک را کسب کنم و تمام تلاشم را برای رسیدن به این مهم به کار خواهم گرفت.

* وضعیت تنیس روی میز بانوان ایران را چگونه می‌بینید؟

وضعیت پینگ‌پنگ بانوان نسبت به گذشته کمی بهتر شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و اگر به بانوان به اندازه آقایان نیز توجه و رسیدگی شود به طور قطع و یقین نتایج قابل توجهی به دست می‌آید، همچنین وجود یک لیگ پویا و جذب بازیکنان خارجی و یک مربی حرفه‌ای از یکی از کشورهای اروپایی که سبک بازیشان به ایران نزدیک باشد به همراه اردوهای مناسب در فصول مشخصی از سال می‌تواند در پیشرفت این رشته مؤثر باشد.

* چه توصیه‌ای به دختران پینگ‌پنگی کشور برای رسیدن به رده قهرمانی دارید؟

بنده اعتقاد دارم هر فردی با داشتن پشتکار، انگیزه، ممارست و تمرین می‌تواند به قله‌های افتخار دست پیدا کند، این در حالی ست که حمایت و دلگرمی‌های خانواده برای رسیدن فرزندان به اهدافشان الزامی است.

* آینده تنیس روی میز کشور را در بخش بانوان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

امیدوارم در آینده با تلاش بازیکنان، برنامه‌ریزی دقیق فدراسیون و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این رشته به خصوص در زمینه بانوان باشیم.

* اردوی تیم ملی تنیس روی میز را در اصفهان چگونه دیدید؟

بنده به دلیل حضور در دانشگاه دو روز پایانی در اردو حاضر شدم، اما همه بچه‌های تیم ملی راضی بودند و از اینکه محمدرضا محمد جواهری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و محمدرضا ساکت مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد بر سر تمرینات حاضر شدند تشکر و قدردانی می‌کنم.

* تغییرات در مدیریت هیئت تنیس روی میز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با آمدن مهدی تکابی هیئت استان فعالیتش فوق‌العاده زیاد شده و تکابی، پروانه چوپان نژاد نایب رئیس و دیگر اعضای این هیئت با جان و دل برای توسعه تنیس روی میز در استان و حتی کشور فعالیت می‌کنند و برای همه پینگ‌پنگ‌بازان به یک اندازه ارزش قائل هستند.

* از تیم باشگاهی خود بگو؟

تیم فولاد ماهان در دور رفت با اقتدار بر سکوی نخست تکیه زده و امیدواریم به مقام قهرمانی این رقابت‌ها برسیم که با بودن ندا شهسواری، زهرا علوی، محبوبه عمرانی و منصوره رضایی رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست.

* در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

زمانی که در تیم ذوب آهن بودم قراردادم 10 میلیون تومان بود که تنها از این مبلغ 35 درصد را به من داده‌اند، امیدوارم این را به گوش مسئولین باشگاه ذوب‌آهن برسانید، چرا که ما برای تعویض رویه راکت حداقل باید 500 هزار تومان هزینه کنیم و امیدوارم خسرو ابراهیمی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن به زودی طلب مرا بدهد.

انتهای پیام/63020/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول