اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل خبر داد

توسعه 5 هزار متر مربع فضای سبز در شهرک سینای اردبیل

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل گفت: پنج هزار متر مربع توسعه فضای سبز در شهرک سینا در حال انجام است که امیدواریم با تحویل زمین مورد نظر کاشت و عملیات بهره‌برداری از این فضا در ماه‌های آینده فراهم آید.

توسعه  5 هزار متر مربع فضای سبز در شهرک سینای اردبیل

حسین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در روزهای گذشته 18 هزار جعبه گل‌کاری و پنج هزار بوته انواع گل‌های فصلی به ویژه گل بنفشه در مناطق مختلف اردبیل کاشته شده تا با مراقبت‌های لازم در نگهداری و استفاده بهینه از آن موفق عمل کنیم.

وی از آغاز مرحله دوم گل‌کاری و همچنین نهال‌کاری در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه اولویت با پارک‌ها و فضای سبز داخل شهر به ویژه منطقه شورابیل است.

رفیعی خاطر نشان کرد: در شهرک سینا علاوه بر توسعه فضای سبز در تلاش هستیم تفرجگاهی با انواع دستگاه بازی را فراهم آوریم تا هموطنانمان در این منطقه بتوانند از مزایای توسعه فضای سبز و شبکه گسترده در این زمینه استفاده کنند.

این مسئول از حل مشکل تأمین آب خام فضای سبز و همچنین پارک‌های این منطقه خبر داد و اضافه کرد: ما طرح توسعه خودمان را در شهرک‌های جدید آغاز کردیم به طوریکه با تکمیل فضای سبز شهرک سبلان و کارشناسان سعی داریم در سایر شهرک‌ها این امر را در اولویت قرار دهیم.

وی از تغییر مبلمان شهری در خیابان معلم اردبیل و رفع برخی از نواقص در این حوزه خبر داد و بیان کرد: نیمکت‌های مناسبی خریداری شده که به زودی در این مجموعه و اطراف خیابان معلم نصب می‌شود تا در استفاده هموطنان و گردشگران با مشکلی خاص روبه‌رو نشویم.

تمرکز اصلی بر توسعه فضای سبز شورابیل

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل در ادامه سخنان خود توسعه فضای سبز در شورابیل و پرداخت جدی به رفع نیازمندی‌ها در این محدوده شهری را یادآور شد و ادامه داد: با آزمایش فنی و خاکی که از مجموعه شورابیل داشتیم ما یک طراحی مناسب با آب و هوای منطقه برای احداث پارک و توسعه فضای سبز داریم که مراحل آخر جمع‌بندی نظرات کمیته فنی و گردشگری و کشاورزی استان را سپری می‌کند که امیدواریم با اتکا به این مطالعات و طرح‌های پیشنهادی بتوانیم فضای شورابیل را دلپذیر و دل‌انگیز کنیم.

رفیعی از تملک سه هکتار زمین برای احداث پارک صخره‌ای و مجموعه‌های تفریحی در این منطقه خبر داد و گفت: طراحی این پارک انجام شده و ما در ماه‌های آینده می‌توانیم با تأمین منابع اعتباری اولیه احداث آن را شروع کنیم.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه را حدود دو میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هر چند پروسه طولانی را طی خواهد کرد تا پروژه در دو سه سال آینده به بهره‌برداری برسد اما جذابیت آن قطعاً بستری را فراهم می‌آورد تا بتوان از فضای شورابیل به نحوه مطلوب استفاده کرد.

رفیعی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شورابیل از جذابیت خاصی در بین گردشگران و مسافران و همچنین هموطنان اردبیلی برخوردار است تدوین طرح جامع توسعه شورابیل به عنوان منطقه نمونه گردشگری می‌تواند اسباب تحولی این منطقه را فراهم آورد.

انتهای پیام/62001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول