اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح دو بوستان صورت گرفت

افزایش 32 هزار مترمربعی سرانه فضای سبز جنوب غرب تهران

سرانه فضای سبز جنوب غرب تهران با افتتاح دو بوستان بیش از 32 هزار مترمربع افزایش یافت.

افزایش 32 هزار مترمربعی سرانه فضای سبز جنوب غرب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی مدیریت شهری جنوب غرب تهران، سرانه فضای سبز جنوب غرب تهران با افتتاح بوستان های «قرآن و عترت» و «جهاد» بیش از 32 هزار مترمربع افزایش یافت.

مدیر شهری جنوب غرب تهران با بیان اینکه این منطقه به علت تراکم بالای بافت مسکونی از فضای سبز کمی برخوردار است، از ساخت و تکمیل بوستان قرآن و عترت و جهاد خبر داد و گفت: بوستان قرآن و عترت با مساحتی حدود 11 هزار مترمربع در امتداد بوستان بهاران قرارگرفته است و در حال حاضر با امکانات کافی و مناظر چشم نواز نام آن در لیست فضاهای سبز منطقه ثبت شده است و مراحل تکمیل نهایی را پشت سر می‌گذارد.

بهروز محمدزاده افزود: بوستان قرآن و عترت در دو فاز اصلی اجرا شده است و فاز اول با استفاده از معماری اسلامی ـ ایرانی، ترکیبی از سازه های مذهبی در قالب ایوان و طاق هایی مزین به کتیبه های قرآنی است. همچنین فاز دوم نیز با استفاده از نمادهای مختلف از مکتب اهل بیت (ع) مانند ماکت بقاع متبرکه و همچنین ایجاد بازارچه های فرهنگی ـ مذهبی به شیوه ای معناگرا، زمینه لازم برای حضور معنوی شهروندان را فراهم می کند که بهره برداری از این بوستان علاوه بر اینکه نمایی زیبا به چشم‌انداز محله وصفنارد می‌دهد، نمای بصری شمال محله‌های زهتابی و زمزم را نیز چشم‌نواز می‌کند.

مدیر شهری جنوب غرب تهران همچنین از بهره‌برداری بوستان جهاد در بهار امسال خبر داد و گفت: بوستان جهاد با مساحتی بالغ بر 21 هزار مترمربع، یکی از جدیدترین سرانه‌های فضای سبز منطقه است و این فضای بی دفاع شهری که معضلات فراوانی را برای اهالی محله بلورسازی به‌وجود آورده بود، با تدبیر مدیریت شهری به فرصتی مناسب برای رشد فضاهای سبز منطقه تبدیل می‌شود.

بر پایه این گزارش، موقعیت جغرافیایی بوستان جهاد در امتداد بوستان‌های ولایت و ساحل و در حوالی میدان 9 دی قرار داشته و احداث آن موجب ایجاد پیاده راه سبز و اتصال بزرگراه شهید نواب صفوی به بوستان ولایت می‌شود.

انتهای پیام/2462/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول