اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از 3 پارک بزرگ حاشیه شهر اردبیل

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز اردبیل گفت: تا دو ماه آینده عملیات اجرایی سه پارک بزرگ حاشیه اردبیل تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 3 پارک بزرگ حاشیه شهر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین رفیعی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی توسعه فضای سبز در شورای شهر اردبیل با بیان اینکه تا دو ماه آینده عملیات اجرایی سه پارک بزرگ حاشیه اردبیل تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: یکی از این پارک‌ها پارک حقیقت در دو هکتار است که مرحله درختکاری، کف‌سازی، جدول‌گذاری و آب خام به همراه سیستم روشنایی انجام شده و ساکنان مناطق اطراف می‌توانند از این پارک استفاده کنند.

وی این پارک دو هکتاری را در شهر اردبیل از پارک‌های بی‌نظیر و دارای امکانات و تاسیسات زیر‌بنایی مناسب توصیف کرد و گفت: شبکه آب خام این مجموعه تفریحی ـ توریستی تامین شده و نسبت به برقراری زیر‌ساخت‌های آن اقدام لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز اردبیل دومین پارک را پارک سربند با 3.5 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: این پارک که در جنب جاده اردبیل ـ مغان واقع شده در حال زیر‌سازی است به طوری که میراث فرهنگی 150 میلیون تومان پیشنهاد کرده است تا شهرداری برای کاوش این منطقه اختصاص دهد تا بعد از کاوش‌های تاریخی این منطقه به عنوان تپه در اختیار شهرداری قرار گیرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: به دلیل طولانی بودن پروسه کاوش ما بخشی از این تپه را گلکاری و زیباسازی کردیم و قرار است برج نوری در این منطقه راه‌اندازی شود و عملیات خاکریزی آن نیز تکمیل شده و بهره‌برداری از آن در بخش‌های داخلی صورت گیرد.

این مسئول بیان داشت: شهرداری اردبیل در تامین خاک زراعی مورد نیاز از این محل و همچنین منطقه نزدیک به مرغداری حاج نوری با مشکل خاصی روبه‌رو نیست و قرار است با استفاده از کمپرسی شهرداری تامین خاک مورد نیاز صورت گیرد.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز اردبیل سومین پروژه عظیم توسعه فضای سبز را تپه تاریخی میر‌اشرف با 1.5 هکتار اعلام کرد و افزود: ما با همکاری میراث فرهنگی و مسکن و شهرسازی نقشه‌برداری این منطقه را تکمیل کردیم و تعیین تکلیف برخی از معارضان را انجام دادیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رفیعی در پایان سخنان خود با اشاره به کف‌سازی، دیوار‌چینی و تهیه امکانات شهربازی و مبلمان این پارک تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل این سه پروژه در مناطق محروم اردبیل رنگ و روی فضای سبز بهتر و جذاب‌تر شود.

انتهای پیام/62004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول