اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کارگران ساختمانی قزوین خبر داد

پوشش بیمه‌ای بیش از 11 هزار کارگر و استادکار ساختمانی در قزوین

رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران صنعت ساختمان استان قزوین گفت: در حال حاضر 11 هزار و 700 تن از کارگران و استادکاران ساختمانی در این استان زیر پوشش بیمه هستند.

پوشش بیمه‌ای بیش از 11 هزار کارگر و استادکار ساختمانی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بهمن قربانی پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار داشت: همچنین از میان پنج هزار و 900 نفر عضو این انجمن در شهرستان قزوین دو هزار نفر، از خدمات بیمه برخوردار هستند.

رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران صنعت ساختمان استان قزوین، کارگران صنعت ساختمان را پر حادثه‌ترین قشر کارگری خواند و افزود: با وجود این در سال گذشته به دلیل محدودیت سهمیه بیمه، تنها تعداد 800 نفر از اعضای این انجمن بیمه شدند و باقیمانده آن‌ها در انتظار نوبت بیمه هستند.

وی ادامه داد: در صورت اعلام رسمی از سوی نهادهای کشوری مبنی بر حذف سهمیه‌بندی بیمه، بقیه اعضا می‌توانند بدون نوبت بیمه شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور پشتیبانی از این قشر، دو نفر وکیل پایه یک در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برای ارائه مشاوره و پیگیری رایگان پرونده‌های مربوط به سوانح استادکاران و کارگران ساختمانی در دفاتر انجمن حضور دارند.

قربانی با اشاره به اینکه تمام 16 رشته ساختمانی زیر پوشش بیمه کارگران قرار دارند، عنوان کرد: البته برخورداری این کارگران از موضوع سختی کار و بازنشستگی با سابقه 12 تا 15 سال، همچنان در نیمه راه مانده و عملیاتی نشده است.

وی قیمت‌گذاری کارهای ساختمانی را از دیگر خدمات انجمن صنفی برشمرد و تصریح کرد: رتبه‌بندی کارهای ساختمانی بر اساس کیفیت آن‌ها از سوی کارشناسان و استادکاران بخش دیگری از فعالیت‌های این انجمن است.

قربانی به وجود شوراهای سازش در انجمن استادکاران و کارگران ساختمانی استان قزوین اشاره کرد و گفت: تاکنون 172 پرونده شکایت استادکاران یا کارگران از مبلغ پنج تا 100 میلیون ریال در این شوراها به سازش منجر شده که این کار علاوه بر کاهش هزینه‌های پرداختی این قشر به وکیلان، در کاهش مراجعات به دستگاه‌های قضایی نیز اثرگذار بوده است.

رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران صنعت ساختمان قزوین یادآور شد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق این قشر در برخورداری از تسهیلات انجمن، بناست فعالیت تمام کارگرانی که از طریق این انجمن قراردادهای کاری خود را منعقد می‌کنند، در اداره کل ثبت اسناد به ثبت برسد.

قربانی ادامه داد: در این صورت چنانچه شخصی از اعضا با تقلب در نوع فعالیت، از مشاغل دیگری به عضویت این انجمن درآمده باشد، مشخص و موظف به پرداخت خسارت‌های احتمالی می‌شود.

وی همچنین از تملک زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع در پیرامون میدان مادر شهر قزوین برای احداث ساختمان این انجمن خبر داد و گفت: در این صورت با انتقال کارگران فصلی پیرامون این میدان و سایر میدان‌های سطح شهر به ساختمان انجمن، عابران و به‌ویژه بانوان نیز مشکلی برای تردد در معابر ندارند.

انتهای پیام/77011/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول