اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیمه اجتماعی عشایر کرمان خبر داد

انجام 100 درصدی پوشش بیمه‌ای روستاییان سیرجان

مدیر بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان استان کرمان گفت: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شهرستان سیرجان به صورت 100 درصدی انجام شد.

انجام 100 درصدی پوشش بیمه‌ای روستاییان سیرجان

محمد میرجعفری امروز در حاشیه جلسه هماهنگی جشن شکرگزاری طرح رفاهی پوشش بیمه‌ای برای عشایر و روستاییان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: شهرستان سیرجان دارای طرح کامل بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری در جمعیت هدف است.

وی بیان داشت: جشن شکرگزاری طرح رفاهی پوشش بیمه‌ای برای عشایر و روستاییان شهرستان سیرجان در 21 فروردین سال جاری برگزار می‌شود.

میرجعفری افزود: سیرجان نخستین شهرستان استان کرمان است که توانست با بیمه 7 هزار و 164 خانوار عشایری و روستایی جمعیت هدف را به طور کامل زیرپوشش بیمه اجتماعی ببرد.

وی با اعلام این مطلب که بیمه اجتماعی برای دریافت حقوق و مستمری روستاییان و عشایر پس از 15 سال قابل پرداخت است، عنوان کرد: این بیمه جمعیت 18 تا 55 سال را برای سرپرستان خانوارها شامل می‌شود و استان کرمان تاکنون موفق شده 61 هزار و 803 خانوار را زیر پوشش این بیمه ببرد که جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌آید.

میرجعفری تصریح کرد: از این تعداد هزار و 253 خانوار تاکنون مشمول دریافت مستمری به علت فوت و ازکارافتادگی شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر به صورت قانونی از سال 84 آغاز شد و ساکنان روستاها و عشایر می‌توانند با پرداخت مبلغ ناچیزی مشمول خدمات این بیمه شوند و پس از 15 سال زیر پوشش این بیمه از مزایای حقوق و مستمری آن استفاده کنند و در صورت فوت یا حادثه در هر سنوات مشمول دریافت مستمری می‌شوند.

این مسئول ابراز داشت: روستاییان و عشایر استان کرمان می‌توانند با مراجعه به دهیاری‌ها و بخشداری‌ها از مزایای این بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام/80015/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول