اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر‌عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر

آیین شکرانه بیمه اجتماعی عشایر‌ سیرجان ‌برگزار شد‌

آیین شکرانه اجرای بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان سیرجان با حضور مدیر‌عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر برگزار شد.

آیین شکرانه بیمه اجتماعی عشایر‌ سیرجان ‌برگزار شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، با تحقق کامل بیمه روستائیان و عشایر‌ سیرجان بعد از ظهر امروز مراسم شکرانه این خدمت بزرگ دولت در تالار اجتماعات هلال‌احمر این شهرستان‌ با حضور مسئولان استانی، کشوری، دهیاران و مقامات محلی برگزار شد.

سید‌ جواد موسویان مدیر‌عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور در این مراسم اظهار داشت‌: این صندوق با ‌داشتن بیش از سه میلیون خانوار مشمول بیمه تا‌کنون یک میلیون 120 هزار خانوار را در کشور زیر پوشش قرار داده است.

وی افزود: از این تعداد 14 هزار و 500 خانوار مستمری‌بگیر بازماندگان شده‌اند که استان کرمان نیز یکی از استان‌های فعال بوده است.

موسویان عنوان کرد: تا‌کنون 60 هزار و 65 خانوار به عضویت این صندوق در‌آمدند که یک‌‌هزار و 245 خانوار مستمری‌بگیر شدند و سیرجان نخستین شهرستان کرمان است که با آمار 7 هزار و 164 خانوار به طور 100 درصد این بیمه را پوشش داده است.

وی افزود: سیرجان پنجمین شهر کشور است که موفق به پوشش کامل بیمه روستائیان و عشایر شده است.

موسویان از عضویت صندوق بیمه اجتماعی برای کشاورزان حاشیه شهر ‌و روستائیان که در شهرستان سکونت دارند از ابتدای سال 92 خبر داد و گفت‌: با تصویب مجلس شورای اسلامی مشکل اینگونه روستائیان و عشایر از ابتدای ‌سال جاری برطرف شد.

مدیر‌عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همچنین از سامانه دما برای نخستین بار در این صندوق خبر داد و افزود‌: این سامانه تا‌کنون برای 20 استان‌ طراحی شده‌ و از فردا استان کرمان را نیز در بر می‌گیرد که شامل اطلاعات مربوط به بیمه شدگان و همچنین دریافت اطلاعات از بیمه توسط اعضای صندوق به دو صورت اینترنتی و ورود شماره ملی به تلفن همراه به شماره 30027 است.

همچنین اسماعیل نجار استاندار کرمان نیز در این مراسم تحقق عدالت اجتماعی را از تلاش‌ها و برنامه‌های دولت عنوان کرد و گفت‌: در این راستا ما موفقیت‌های بسیاری داشته‌ایم که یکی از آنها بیمه اجتماعی روستاها و عشایر است.

وی با تاکید بر خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد: تا مسئولیت به دست ما و شما است از این فیض خدمت ‌کوتاهی نکنیم که فردا پشیمان می‌شویم.

نجار حماسه سیاسی را تلاش برای انتخابات آینده و حماسه حضور همگانی در این انتخابات عنوان کرد و ابراز داشت: هر رأی ملت‌ در 24 خرداد موشکی بر قلب استکبار و بد‌خواهان نظام اسلامی است.

محمد‌علی توحیدی فرماندار سیرجان در این مراسم اظهار داشت: با بیمه 7 هزار و 164 خانوار در صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر ‌شهرستان سیرجان به طور کامل از نعمت بیمه بهره‌مند شدند.

وی با تشریح آینده‌نگری مردم روستاهای شهرستان سیرجان افزود‌: ما در بخش‌های بیمه قالیبافی 5 هزار خانوار، بیمه رانندگان 5 هزار خانوار و بیمه مشاغل آزاد نیز 2 هزار خانوار را داریم که شهرستان سیرجان جایگاه ممتازی در بخش‌های اقتصادی‌، اجتماعی، صنعتی و تولیدی دارد. 

‌حسن رحمانی مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در تحقق این بیمه گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 234 خانوار در استان کرمان زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند که 40 درصد آن محقق شده است.

وی بر فرصت به دست آمده برای روستائیان و عشایر تاکید کرد و خواستار استفاده روستاییان و عشایر استان از بیمه شد. 

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از فعالان تحقق پوشش همگانی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شهرستان سیرجان تجلیل شد.

انتهای پیام/80015/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول