اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان:

فشار خون قاتل بی‌صداست/ 17 درصد 15 تا 64 ساله‌ها به فشار خون مبتلا هستند

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه فشار خون قاتل بی‌صداست، گفت: 17 درصد 15 تا 64 ساله‌ها به فشار خون مبتلا هستند.

فشار خون قاتل بی‌صداست/ 17 درصد 15 تا 64 ساله‌ها به فشار خون مبتلا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان اظهار کرد: امسال هفته سلامت با شعار فشار خون را جدی بگیریم از 18 تا 24 فروردین ماه بود.

وی با اشاره به اینکه در این هفته برنامه‌های مختلفی در استان و شهرستان اجرایی شد، اضافه کرد: هفته سلامت مختص یک اداره به خصوص نبوده و همه دستگاه‌ها باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به بحث پرفشاری خون و اقدامات انجام شده در زمینه کنترل این بیماری افزود: در حال حاضر در زنجان 17 درصد از 15 تا 64 ساله‌ها مبتلا به پرفشاری خون هستند‌ که این آمار در مقایسه با میانگین کشوری که 18 درصد است، مطلوب است، ولی قابل قبول نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خطر ابتلا به فشار خون با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند، افزود: در حال حاضر 62 درصد علت وقوع بیماری‌های قلبی و عروقی که 40 درصد مرگ و میر در جامعه را شامل می‌شود، بیماری‌های زمینه‌ای فشار خون است.

صائینی با اشاره به اینکه فشار خون یک نوع قاتل بی‌صداست، اضافه کرد: خوشبختانه در هفته سلامت برنامه‌های آگاه‌سازانه و پیشگیرانه بسیاری در این زمینه اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در این هفته نمایشگاه بزرگ سلامت در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد، تصریح کرد: همچنین در این ایام همایش بزرگ فشار خون نیز برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان برگزاری مسابقه آشپزی، انجام معاینات فشار خون در سطح شهرستان و تهیه و توزیع بروشور را نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته سلامت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: گلباران مزار شهدا و تهیه و توزیع بروشور نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته سلامت بود.

*افزایش امید به زندگی از 52 سال به 73 سال

صائینی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش امید به زندگی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب امید به زندگی 52 سال بود که پس از انقلاب امید به زندگی به 73 سال رسیده است.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول