اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پزشکی قانونی گرمسار:

مردم از خوردن غذاهای کارخانه‌ای و فست‌فود پرهیز کنند

رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان گرمسار گفت: فشار خون قاتل خاموش است و مردم باید برای جلوگیری از این بیماری، از خوردن غذاهای کارخانه‌ای و فست‌فود پرهیز کنند.

مردم از خوردن غذاهای کارخانه‌ای و فست‌فود پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حسین نبئی عصر امروز در مراسمی که به مناسبت «هفته سلامت» در گرمسار برگزار شد، بیان کرد: مهم‏ترین علامت افزایش فشار خون بالا، بی‌علامتی است و می‌توان گفت که فشار خون قاتل خاموش است.

‌رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان گرمسار اظهار داشت: هفته سلامت امسال با شعار کنترل فشار خون نامگذاری شده و کنترل فشار خون یک بحث کلیدی است.

وی افزود: آموزش و پیشگیری بر درمان برتری دارد و بهتر این است تا آموزش‏های لازم را به افراد داده تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان گرمسار تصریح کرد: غلظت بالای خون سبب افزایش فشار خون شده و در نتیجه عوارضی همچون ناراحتی قلب و عروق، نارسایی کلیوی، سکته و خون‌ریزی مغزی را به همراه دارد.

نبئی به مسیرهای پیشگیری از فشار خون اشاره کرد و گفت: مردم باید از خوردن غذاهای کارخانه‌ای و فست‌فود پرهیز کرده و در مقابل بدانند که استفاده از کلسیم، لبنیات کم چرب، انار، اناب و زرشک کوهی یکی از راه‌های کنترل غلظت خون است.

وی افزود: ورزش و فعالیت جسمانی نه تنها به پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند، بلکه کیفیت زندگی و سلامت را افزایش می‌دهد.

رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان گرمسار خطاب به حاضران گفت: انجام ورزش سبب می‌شود تا هم احساس خوبی داشته باشید و هم از زندگی بیشتر لذت ببرید.

انتهای پیام/2249/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول