اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت نور:

فشار خون؛ قاتل بی‌صدا / از هر 5 نفر یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است

معاون شبکه بهداشت نور بر اساس آمار در کشور ما تقریبا از هر پنج نفر یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است که در بیشتر موارد هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند، به همین دلیل به این بیماری قاتل بی‌صدا یا قاتل خاموش هم گفته می‌شود.

فشار خون؛ قاتل بی‌صدا / از هر 5 نفر یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است

علیرضا جلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان نور یکی از دستاوردهای مهم توسعه کشور در سال‌های اخیر را افزایش امید به زندگی در سطح جامعه دانست و ابراز داشت: با اجرای برنامه‌های اجتماعی و بهداشتی این امر در کشور به طور چشمگیری ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به شعار بهداشتی سال اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت که مهم‌ترین ارگان بین‌المللی در بهداشت و سلامت است با بیان اینکه هر سال حدود 7 میلیون نفر در جهان به علت فشار خون بالا جان خود را از دست می‌دهند، فشار خون بالا را سومین عامل مرگ و میر در دنیا می‌داند.

* فشار خون بالا قاتل بی‌صدا

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور ابراز داشت: بر اساس آمار در کشور ما تقریبا از هر پنج نفر یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است که در بیشتر موارد هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند، به همین دلیل به این بیماری قاتل بی‌صدا یا قاتل خاموش هم گفته می‌شود.

وی تصریح کرد: فشار خون بالا قابل پیشگیری و درمان است و با بهبود شیوه زندگی، ترویج فرهنگ سلامت و افزایش حساسیت جامعه درباره اهمیت سلامتی به ویژه پیشگیری و مراقبت فشار خون بالا می‌توان از طول عمر بیشتر همراه با سعادت و بهروزی برخوردار شد.

جلالی در ادامه اقدامات و‌ فعالیت‌های انجام هفته سلامت در این شهرستان را تشریح کرد و گفت: برپایی جشنواره غذای سالم، برگزاری مسابقه حول محور شعار بهداشتی سال، استقرار ایستگاههای سلامت، همایش پیاده‌روی کارکنان ادارات شهرستان، ویزیت رایگان، معاینات غربال‌گری کارگران شرکت زربال و شهرک‌های صنعتی نور از جمله اقدامات شبکه بهداشت و درمان نور در هفته سلامت بوده است.

وی برگزاری کارناوال بهداشتی و حضور اعضای تیم سلامت مراکز بهداشتی درمانی در سطح ادارات شهرستان برای اندازه‌گیری فشارخون را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در پایان بار دیگر از عموم هموطنان و شهروندان نوری خواست تا فشار خون بالا را جدی بگیرند و با انجام معاینات و کنترل به موقع ضمن ایجاد سلامت روحی و روانی خود و اعضای خانواده با طول عمر بیشتر در کنار خانواده به زندگی سالم ادامه دهند.

انتهای پیام/86020/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول