اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

فشار خون بی‌صدا در حال افزایش است

معاون مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: بیماری فشار خون بی‌صدا در جامعه در حال افزایش است و مردم باید این بیماری را جدی‏تر بگیرند.

فشار خون بی‌صدا در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی رهبر عصر امروز در همایش بهداشت با عنوان «سبک زندگی سالم در کنترل بیماری فشار خون» به مناسبت هفته سلامت، نخستین نکته در بحث فشار خون را تغذیه درست دانست.

وی بیان کرد: انواع غذاهای سرخ‏کردنی و فست‏فودها و همچنین چاقی، دیابت و استرس از عوامل خطر و بروز این بیماری به شمار می‌روند.

معاون مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بی‌توجهی به بحث کنترل فشار خون را در بروز دیابت و در مواردی ابتلا به سرطان موثر دانست.

رهبر، علت دیگر فشار خون را زندگی ماشینی و بی‌تحرکی مفرط دانست و گفت: گاه به علت مشغله زیاد ساعت‌ها بدون حرکت به مانیتور رایانه خیره می‌مانیم یا برای انجام کاری ساده از خودرو استفاده کرده و حاضر نیستیم چند قدمی هم که شده برای حفظ سلامتی پیاده‏روی کنیم و این نوع رفتار با بدن گاه ضایعات نخاعی را در پی دارد.

رهبر با اشاره به این‏که فشار خون و دیابت درمان قطعی ندارد، افزود: با توجه به این مهم باید پیشگیری را دستور کار قرار داد و از آنجایی که فشار خون علامت خاصی ندارد، باید هر سال فشار خون بدن را بررسی کرد.

معاون مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: سر درد و سر گیجه را می‌توان از عوامل فشار خون دانست.

رهبر با اشاره به دیده شدن فشار خون بالای 15 در برخی افراد، این درجه از فشار خون را مرز خطر دانست که باعث بروز اشکال در عملکرد کلیه‌ها و نحوه دید چشم‌ها می‌شود.

معاون مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بهترین راه پیشگیری از فشار خون را کاهش وزن و حذف سیگار از زندگی روزمره و به حداقل رساندن مصرف روغن در سبد تغذیه خانوار عنوان کرد.

انتهای پیام/2249/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول